علت اصلی قتل مدیر شبکه «GEM» مشخص شد
علت اصلی قتل مدیر شبکه «GEM» مشخص شد

میزان نوشت: روزنامه گاردین در گزارشی ضمن تشریح  تیراندازی به مدیر شبکه مدیر شبکه «جم» به چرایی وقوع این حادثه و مرگ سعید کریمیان پرداخت. این گزارش ضمن بیان اینکه سعید کریمیان و همکارش شنبه‌ شب در شهر استانبول ترکیه هدف تیراندازی افرادی ناشناس قرار گرفته‌اند نوشت: دو نفر مقتول ایرانی‌ الاصل هستند که سعید […]

میزان نوشت: روزنامه گاردین در گزارشی ضمن تشریح  تیراندازی به مدیر شبکه مدیر شبکه «جم» به چرایی وقوع این حادثه و مرگ سعید کریمیان پرداخت.

این گزارش ضمن بیان اینکه سعید کریمیان و همکارش شنبه‌ شب در شهر استانبول ترکیه هدف تیراندازی افرادی ناشناس قرار گرفته‌اند نوشت: دو نفر مقتول ایرانی‌ الاصل هستند که سعید کریمیان تابعیت انگلیس  و همکارش تابعیت کویتی داشت.

«گاردین» با اشاره به بیانیه فیسبوکی شبکه تلویزیونی «GEM» درباه مرگ مدیر این شبکه  که در آن هیچ اشاره‌ای به چگونگی و چرایی مرگ او نشده بود می‌افزاید: بنا به یافته‌های پلیس ترکیه و اظهارات شهردار استانبول اختلافات مالی عامل اصلی مرگ سعید کریمیان است.

نویسنده این گزارش در ادامه درباره سعید کریمیان می‌نویسد: سعید کریمیان بنیانگذار شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان «GEM TV» است که عمده برنامه‌های آن دوبله فیلم‎های خارجی به زبان فارسی و ساخت فیلم‎ها و سریال‎های زبان فارسی است.

این روزنامه افزود: ایران راه‌اندازی این شبکه را در راستای «جنگ نرم» و برنامه‌های آن را برخلاف آموزه‌های اسلامی می‌داند به طوریکه دادگاه انقلاب اسلامی در تهران سال گذشته سعید کریمیان را به جرم «فعالیت علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه آموزه‌های اسلامی» به صورت غیابی به ۶ سال زندان محکوم کرد.