۶۰ درصد فارغ التحصیلان بیکار هستند
۶۰ درصد فارغ التحصیلان بیکار هستند

اویاقلیق :سلمان خدادادی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران و تاکید ایشان بر کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقویت اشتغال در جامعه، اظهار داشت: بیکاری و ایجاد درآمدهای نسبی در خانواده‌ها می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود، یکی از موضوعات مهم و مطرح در این زمینه هم رفع بیکاری است؛ از […]

اویاقلیق :سلمان خدادادی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران و تاکید ایشان بر کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقویت اشتغال در جامعه، اظهار داشت: بیکاری و ایجاد درآمدهای نسبی در خانواده‌ها می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود، یکی از موضوعات مهم و مطرح در این زمینه هم رفع بیکاری است؛ از این رو مقام معظم رهبری سال جدید را سال تولید و اشتغال نامگذاری کردند زیرا رفع بیکاری و اشتغال‌زایی تا حد متوسط در این زمینه تاثیر بسیار خواهد داشت.

تحصیل‌کرده‌ها بیش از ۲۰ درصد نرخ بیکاری را شامل می‌شوند/ کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقویت تولید اشتغال‌زا

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری نرخ بالای بیکاری در کشور، تصریح کرد: نرخ بیکاری در بین قشر تحصیل‌کرده افزایش چشم‌گیری دارد به نوعی که در میان برخی رشته‌های تحصیلی بالای ۶۰ درصد فارغ التحصیل بیکار وجود دارد،  در حقیقت بیش از ۲۰ درصد نرخ بیکاری در میان تحصیل‌کرده‌هاست لذا عدم رفع این معضل به رشد آسیب‌های اجتماعی می انجامد.

وی ادامه داد: در برخی مناطق جوانان به دلیل عدم دستیابی به شغل مناسب به مسائل دیگر از جمله قاچاق و اعتیاد روی آوردند، از این رو تقویت تولید اشتغال‌زا و درآمدزا منجر به رفع بیکاری، کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی می‌شود.

افزایش انحرافات مالی و اداری به دنبال عدم تامین امنیت شغلی کارگران و کارمندان

خدادادی در ادامه بخشی دیگر از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره امنیت شغلی و معیشت کارگران را یادآور شد و گفت: احساس امنیت شغلی نه تنها برای کارگران بلکه برای همه قشر کارمند و کارگر نیاز است، متاسفانه یکی از ضعف‌های اداری و قانونی ما نیز عدم تامین امنیت شغلی قشر کارگر و کارمند کشور است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تامین امنیت شغلی سبب کاهش بهره‌وری و افزایش انحرافات مالی و اداری می‌شود، اخذ رشوه یکی از نمونه‌های این انحرافات است؛ بنابراین تعریف ردیف‌های مختلف شغلی از جمله قراردادی، پروژه‌ای، پیمانی و غیره اشتباه است.

تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای کارفرمایان در نبود امنیت شغلی کارگران

وی افزود: تامین امنیت شغلی لازمه سلامت کار کارگران و کارمندان است، نبود امنیت شغلی سبب تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای کارفرمایان و بیمه نکردن آنها در شرایطی رقم خورده که در ابتدای هر سال از کارگران تعهد گرفته می‌شود تا نتوانند اعتراض کنند، از این رو  کارگران برای تامین معیشت و گذران زندگی به این تعهدها پایبند خواهند بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بازار کار، تولید و اشتغال باید در سایه قوانین و برای تامین امنیت شغلی ایجاد شود، متاسفانه عدم اشتغال‌زایی سبب عدم تامین امنیت شغلی کارگران شده است.