حضور حداکثری در انتخابات یکی از مهم ترین شاخص‌های ارزیابی نظام سیاسی است
حضور حداکثری در انتخابات یکی از مهم ترین شاخص‌های ارزیابی نظام سیاسی است

اویاقلیق: محمد حسین فرهنگی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات در همه کشورهای دنیا حیاتی و مهم است، اظهار کرد: این شاخص به قدری مهم است که اگر در کشوری میزان مشارکت از حد نصاب کمتر باشد انتخابات ابطال شده و دوباره باید برگزار شود. وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاه سازی […]

اویاقلیق: محمد حسین فرهنگی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات در همه کشورهای دنیا حیاتی و مهم است، اظهار کرد: این شاخص به قدری مهم است که اگر در کشوری میزان مشارکت از حد نصاب کمتر باشد انتخابات ابطال شده و دوباره باید برگزار شود.
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاه سازی مردم برای شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح، تاکید کرد: جدی بودن رقابت، امیدوار کردن مردم به برنامه‌های آینده و نشان دادن افق‌های مناسب‌تر نسبت به گذشته، از جمله مواردی است که رسانه‌ها می‌توانند با به کارگیری آن مردم را در انتخاب و شناسایی کاندیدای مورد نظر خود یاری کنند.
فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی توسط کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید کرد و افزود: پرهیز از اهانت و اظهارات غیرواقعی و جدی بودن در بحث‌ها، مکمل یکدیگر هستند. نه اخلاق خنثی مورد قبول است و نه توهین و تخریب؛ بلکه کاندیداها باید در یک فضای مسالمت آمیز و به دور از اتهام و توهین با پویایی و نشاط به رقابت بپردازند.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه چهارساله آینده کشور، گفت: توسعه همه جانبه باید مد نظر قرار گیرد و همه بخش‌ها متناسب با یکدیگر پیشرفت و توسعه یابند.
وی در پایان در خصوص عملی بودن شعارهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: این مورد به کارنامه و مدیریت فرد در مسئولت های قبلی بستگی دارد، اگر او در مسئولیت های قبلی در اجرای وعده‌هایش موفق بوده است پس در این عرصه نیز موفق خواهد شد؛ در غیر این صورت موفقیت حاصل نمی‌شود.