تاکید نائب رئیس مجلس بر تجهیز ستادهای بحران
تاکید نائب رئیس مجلس بر تجهیز ستادهای بحران

اویاقلیق :مسعود پزشکیان روز یکشنبه در همایش شوراهای شهرستان عجب شیر با اشاره به کمبود ابزار و وسایل نوین در ستادهای بحران کشور افزود: تامین منابع مالی برای خرید تجهیزات مورد نیاز این ستادها ضروری است زیرا می توان با صرف۲۰ میلیارد برای خرید تجهیزات مورد نیاز، جلوی خسارات ۲۰۰ میلیاردی را گرفت. وی با […]

اویاقلیق :مسعود پزشکیان روز یکشنبه در همایش شوراهای شهرستان عجب شیر با اشاره به کمبود ابزار و وسایل نوین در ستادهای بحران کشور افزود: تامین منابع مالی برای خرید تجهیزات مورد نیاز این ستادها ضروری است زیرا می توان با صرف۲۰ میلیارد برای خرید تجهیزات مورد نیاز، جلوی خسارات ۲۰۰ میلیاردی را گرفت.
وی با تاکید بر پیگیری جبران خسارات از تخصیص بخش نخست کمک های دولت برای جبران بخشی از این خسارات خبر داد و گفت: پیگیر بازسازی و جبران خسارات مناطق سیل ‌زده آذربایجان شرقی هستم و تمام مسئولان و نمایندگان مردم برای بازسازی و جبران خسارات مالی مناطق سیل زده در تلاشند.
وی گفت: متاسفانه برخی در هر حادثه ای به دنبال مقصر هستند و در نهایت هم از روی ماجرا به راحتی عبور می کنند در حالی که اصول مدیریت حکم می کند که از هر حادثه ای باید درس گرفت و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار آن انجام داد.
وی اظهارکرد: در مدیریت نوین جهان، به دنبال مقصر نمی گردند بلکه با کشف مشکل، راه را برای تکرار آن بسته و از وقوع چنین حوادثی جلوگیری می کنند.
پزشکیان با اشاره به خدمات شبانه روزی ارگان های مختلف همانند ارتش، سپاه، پلیس، فرمانداری ها، هلال احمر، آب و برق و گاز و مخابرات در سیل اخیر آذربایجان گفت: نیاز است در مواقع بحرانی، هماهنگی و تقسیم وظایف بین ارگان های مختلف دقیق تر صورت گیرد و از دفاع بی مورد و نیز تخریب غیرمنصفانه خودداری شود.
وی همچنین بر اشتغال افراد بیکار شده، سرپرستی ایتام و قشر محروم مناطق سیل زده تاکید کرد و افزود: طبق وعده رئیس جمهوری محترم، تمام خانه های ویران شده در سیل اخیر به صورت رایگان توسط دولت بازسازی و تحویل سیل زدگان می شود.
فرماندار شهرستان عجب شیر نیز از خاکبرداری و آماده ‎سازی زمین به منظور احداث مسکن برای سیل ‎زدگان خبرداد و افزود: ۶۰ واحد مسکونی برای سیل زدگان روستای چنار عجب شیر در حال ساخت است که پس از اتمام ،۳۰ واحد از آن به خسارت ‎دیدگان سیل و ۳۰ واحد دیگر نیز به ساکنان روستای چنار که در بستر رودخانه و سیل سکونت دارند، تحویل داده می شود.
سید شمس الدین مراثی همچنین حضور پرشور مردم در انتخابات آتی را خوستار شد و افزود: مردم با انتخاب بهترین ها، توسعه جامعه را با دستان خود رقم بزنند.
وی از شوراهای اسلامی به عنوان رابطان میان دولت و مردم نام برد و گفت: شوراهای اسلامی در خط مقدم شناسایی و کمک به رفع مشکلات مردم هستند و شناسایی مشکلات مناطق مختلف و ارائه آن به مسئولان اجرایی یکی از وظایف مهم شوراهای اسلامی است.
امام جمعه عجب شیر نیز در این همایش گفت: شوراها زبان گویای اهالی روستاها و شهرها و واسطه بین مردم و مسئولان اجرایی هستند.
حجت السلام محمود شربیانی افزود: فرهنگ سازی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی روستاییان، موجب آبادانی و پیشرفت روستاها شده و ضروری است دهیاران و شوراها در این زمینه تلاش بیشتری کنند.
وی اولویت بندی و پیگیری مشکلات روستاییان و سعی و تلاش برای رفع آن ها، ترویج فرهنگ مصرف بهینه امکانات و توسعه کشاورزی را از جمله وظایف دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها اعلام کرد.
در سیل ۲۵ فروردین ماه گذشته در شهرستان عجب شیر ۲۱ تن جان خود را از دست دادند و خسارات مادی فراوانی به چند روستای این شهرستان وارد آمد.
این شهرستان با حدود ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند-ایرنا