برگزیدگان فراخوان ادبی «دریاچه نمکین ایران من» معرفی شدند
برگزیدگان فراخوان ادبی «دریاچه نمکین ایران من» معرفی شدند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، هادی یوسف زاده یکشنبه با بیان این خبر گفت: کانون استان آذربایجان شرقی پیش از این با انتشار فراخوانی از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند خواسته بود آثار ادبی خود را […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، هادی یوسف زاده یکشنبه با بیان این خبر گفت: کانون استان آذربایجان شرقی پیش از این با انتشار فراخوانی از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند خواسته بود آثار ادبی خود را در باره دریاچه ارومیه ارسال نمایند.

وی افزود: این فراخوان در راستای همکاری و تعاملات کانون پرورش فکری استان با ستاد احیای دریاچه ارومیه و ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان درخصوص اهمیت احیای دریاچه ارومیه منتشر شده بود.

یوسف زاده ادامه داد: پس از بررسی و داوری آثار ارسالی، غلامحسین عبدا… قاسمی و مهدی عابدی از بناب، حدیث زرگویان و مریم توفیقی از اهر، دیبا پورباقری، عطا ستارزاده، فاطمه عباسپور، مهدیه حیدرخانی، سپهر عباسیّه و سامان محمددخت از تبریز، ابوالفضل کنعانی، هانیه قربانزاده، عرفان کریمی، آنسه عباس‌پور و مریم رضایی از مرند، موفق شدند عناوین برتر این رقابت ادبی را به دست آورند.

وی تصریح کرد: از برگزیدگان فوق در مراسمی ویژه با حضور دکتر ساعی مدیر کل مدیریت بحران استانداری تقدیر بعمل می آید.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و ستاد احیای دریاچه ارومیه مستقر در استانداری آذربایجان شرقی برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی در سال ۹۵ برگزار کرده‌اند که یک نمونه آن برگزاری فراخوان ادبی «دریاچه نمکین ایران من» می باشد.

وی اضافه کرد: برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی، تولید سرود و موشن‌گرافی با موضوع آب و اهمیت احیای دریاچه ارومیه و نیز برگزاری نشست‌ها تخصصی با حضور خانواده‌ها و اولیای تربیتی با موضوع مصرف بهینه آب و نحوه تبیین و نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب در محیط خانواده از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌ها بود.

یوسف زاده خاطر نشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در همین راستا برای سال ۹۶ نیز برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی را در موضوعات فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی تدارک دیده‌است.