اطلاع رسانی ها می تواند روح امید را در جامعه ایجاد کند
اطلاع رسانی ها می تواند روح امید را در جامعه ایجاد کند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی ظهر یکشنبه در دیدار با هیئت موسس خانه روابط عمومی استان زنجان با تبریک روز ولادت با سعادت امام حسین (ع )و اعیاد شعبانیه خاطر نشان کرد: ماه شعبان ماه ولایت است که معیار ولایت مداری را امام سجاد (ع )در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی ظهر یکشنبه در دیدار با هیئت موسس خانه روابط عمومی استان زنجان با تبریک روز ولادت با سعادت امام حسین (ع )و اعیاد شعبانیه خاطر نشان کرد: ماه شعبان ماه ولایت است که معیار ولایت مداری را امام سجاد (ع )در مناجات شعبانیه به میان آورده اند.

وی بر انجام اعمال معنوی در ماه شعبان تاکید کرد و گفت: هیچ انسانی کامل نیست و برای رسیدن به این الگو، باید میل به آن داشته باشیم که بالاترین آن، الگو گرفتن از پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه امروز روابط عمومی یک رشته علمی و تخصصی است، اظهار داشت: به لحاظ دسترسی جوامع و تبع اجتماعات و زندگی ماشینی و بوروکراسی اداری ، بیش از گذشته باید به علمی و تخصصی بودن روابط عمومی اهتمام ورزید.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه شدن یک هنر به این رشته را ملزم دانست و ادامه داد: در کنار علم و تخصص، یک ذوق هنری هم باید به این حرفه اضافه شود. 

وی با اشاره به اینکه امروز هر سازمان و مکانیزمی در جامعه یک پستی به نام روابط عمومی را در اداره خود دارند، تصریح کرد: پست روابط عمومی، پستی است  که می تواند در هر کجا وظیفه آن سازمان و اداره مربوطه را بر دوش بکشد که این ویژگی است که روابط عمومی را به یک پست متمایر تبدیل کرده است.

خاتمی با تاکید بر اینکه به روابط عمومی نباید با نگاه آچار فرانسه نگاه کرد، افزود: در غیر این صورت همه کاره هیچ کاره لقب خواهند گرفت.

وی روابط عمومی را درب جبهه هر اداره و سازمان دانست و خاطر نشان کرد: روابط عمومی شکوه، هنر و عظمت وذوق آن مجموعه را نشان می دهد تا نگاه ویژه ای به این رشته باشد.

وی ادامه داد: روابط عمومی باید توانمند بوده و احاطه خبری و اطلاعاتی داشته باشد و رابطه مستقیمی با مدیر برقرار کند.

خاتمی با بیان اینکه روابط عمومی ها در هر مجموعه که هستند، می توانند خوب یا زشت نهاد و سازمان خود را معرفی کنند، خاطر نشان کرد: در انتقال خبر و اطلاعات به مردم باید به دور از دروغ و مبالغه و با راستگویی تمام خبر رسانی کنید و باید خبر امیدوار کننده و با ادبیات خوب به مردم ابلاغ شود. در اعتماد و نگرش مردم نسبت به آن نهاد تاثیر خواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اطلاع رسانی های روابط عمومی ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: اطلاع رسانی ها می تواند روح امید را در جامعه ایجاد کند و با اضطراب جامعه را نباید مخدوش کرد و در این نهاد باید به صورت جامع و بخشی نگاه کنیم  و واقع بینانه و گاهی توام با راه حل باشد.