بارش های بهاری در شمال استان اردبیل کاهش یافته است
بارش های بهاری در شمال استان اردبیل کاهش یافته است

علی دولتی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: مجموع بارش زراعی استان تا پایان فروردین‌ماه ۲۳۲ میلی‌متر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲۹۴ میلی‌متر به میزان ۲۱ درصد کاهش یافته است. وی با اشاره به افزایش پنج‌درصدی بارش‌ها به نسبت دوره آماری اضافه کرد: در طول سال زراعی […]

علی دولتی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: مجموع بارش زراعی استان تا پایان فروردین‌ماه ۲۳۲ میلی‌متر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲۹۴ میلی‌متر به میزان ۲۱ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش پنج‌درصدی بارش‌ها به نسبت دوره آماری اضافه کرد: در طول سال زراعی تا پایان فروردین‌ماه در شهرهای بیله سوار ۲۵ درصد، سرعین ۱۵ درصد و نیر ۱۳ درصد افزایش بارش به نسبت دوره آماری به ثبت رسیده و در مابقی شهرها میزان بارش‌ها کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: مجموع میزان بارش در فروردین‌ماه امسال ۳۷.۱ میلی‌متر است که در مقایسه با فروردین‌ماه سال گذشته با ۵۹.۷ میلی‌متر به میزان ۳۸ درصد کاهش یافته است.

دولتی مهر تصریح کرد: در مقایسه با دوره آماری با میزان بارش ۳۹.۳ میلی‌متر میزان بارش‌ها در فروردین‌ماه شش درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی  با تأکید به اینکه بیشترین کاهش با ۷۲ درصد به نسبت سال گذشته و با ۶۹ درصد به نسبت دوره آماری درپارس‌آباد ثبت شده است، اضافه کرد: در مناطق شمالی استان اردبیل شاهد کاهش بارش به نسبت دوره آماری و سال گذشته هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان تأکید کرد: در فروردین‌ماه صرفاً بارش در شهرستان خلخال به نسبت دوره آماری ۵۰ درصد و به نسبت سال گذشته ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دولتی مهر میزان دمای میانگین فروردین‌ماه را ۸.۹ درجه عنوان کرد و گفت: نسبت به سال گذشته و دوره آماری دمای هوا تغییر چندانی نداشته است.

وی تصریح کرد: پارس‌آباد و نمین به نسبت دوره آماری خنک‌تر بوده هستند اما در مقایسه با دوره آماری و سال گذشته دمای هوای شهرهای اردبیل، خلخال، گرمی و نیر در فروردین‌ماه امسال افزایش یافت.