جشنواره غذای اکو، ظرفیتی مناسب برای توسعه گردشگری استان زنجان
جشنواره غذای اکو، ظرفیتی مناسب برای توسعه گردشگری استان زنجان

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، «اسدالله درویش‌امیری» در جلسه کارگروه گردشگری استان زنجان با تأکید بر معرفی هر چه بیشتر جشنواره غذای اکو ـ جاده ابریشم در رسانه ملی، افزود: بی‌شک برای این‌که بتوانیم شاهد برگزاری هرچه بهتر این جشنواره در زنجان باشیم، باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده بیش از […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، «اسدالله درویش‌امیری» در جلسه کارگروه گردشگری استان زنجان با تأکید بر معرفی هر چه بیشتر جشنواره غذای اکو ـ جاده ابریشم در رسانه ملی، افزود: بی‌شک برای این‌که بتوانیم شاهد برگزاری هرچه بهتر این جشنواره در زنجان باشیم، باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده بیش از پیش ببریم.

وی با بیان این‌که باید روندی را در حوزه سرمایه‌گذاری در پیش بگیریم که بتوانیم افق مناسبی را برای برنامه‌های خود ترسیم کنیم، تصریح کرد: امروز نیازمند توسعه جشنواره‌ها به همه شهرستان‌های استان هستیم، از این‌رو برگزاری این جشنواره‌ها که بیانگر ظرفیت استان در بخش‌های مختلف به‌ویژه فرهنگی است، در همه شهرستان‌های استان تسری یابد.

استاندار زنجان به برگزاری مناسب جشنواره غذای اکو ـ جاده ابریشم در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: ایران اسلامی به لحاظ تنوع اقوام و فرهنگ‌ها جزو کشورهای غنی در دنیا به‌شمار می‌رود، از این‌رو باید بکوشیم این جایگاه را به نسل‌های جوان معرفی کنیم.

درویش‌امیری با بیان این‌که در برگزاری مراسم  افتتاحیه جشنواره غذای اکو ـ جاده ابریشم باید از ظرفیت بخش خصوصی و نیز حضور مهمانان خارجی استفاده و برنامه افتتاحیه را با برنامه‌ریزی صحیح تقویت کنیم، ادامه داد: برای این‌که بتوانیم به اهداف‌مان در این زمینه دست یابیم، همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف‌اند در فرصت شش ماهه باقی‌مانده تا برگزاری این جشنواره، همکاری لازم را داشته باشند.

وی از صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم استان یاد کرد و افزود: خوشبختانه زنجان در این زمینه جزو ۱۰ استان برتر کشور به‌شمار می‌رود، از این‌رو معتقدیم این بخش قادر است با سرمایه‌گذاری کم، اشتغال مناسبی و قابل قبولی را ایجاد کند، از همین‌رو رونق صنایع‌دستی استان به رونق هویت فرهنگی ما منجر خواهد شد.

«یحیی رحمتی»، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، با یادآوری این‌که سومین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود، افزود: در این جشنواره شاهد حضور ۱۶ گروه از ۱۴ کشور دنیا خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه‌های تقویم گردشگری این اداره‌کل، اظهار کرد: این برنامه‌ها شامل برپایی دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، سومین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم، جشنواره‌های زیتون، سیب، انگور، گندم، زردآلو و طبخ ماهی قزل‌آلا، گیلاس، جشنواره جغوربغور و دمنوش، جشنواره خلعت بهار، ردای سرخ خورشید محرم و … خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان از اعلام آمادگی چند کشور برای حضور در سومین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم در زنجان خبر داد و گفت: تا به امروز سفرای کشورهای روسیه، بلغارستان، بنگلادش، افغانستان، فنلاند، دانمارک، آذربایجان، کنسولگری‌های مستقر در تبریز، معاون اداره امور اکو، وزارت امور خارجه و نماینده سازمان جهانی یونسکو در ایران برای حضور در آیین افتتاحیه این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

در این دوره از جشنواره، کشورهای ایران، آذربایجان با دو گروه، عراق با دو گروه، افغانستان با دو گروه، فلسطین، لبنان، ترکیه، تاجیکستان، قزاقستان، کره‌جنوبی، سوریه با دو گروه، پاکستان، چین با دو گروه و بلغارستان غذاهای خود را ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام