فضای کسب‌وکار در کشور بهبود یابد/دچار تحریم داخلی هستیم
فضای کسب‌وکار در کشور بهبود یابد/دچار تحریم داخلی هستیم

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، سید حمید کلانتری شامگاه شنبه در همایش کارگران در اردبیل با بیان اینکه دولت اهتمام جدی به اشتغال داشته و امروز به نرخ افزایش دستمزد بیش از افزایش تورم رسیدیم، اضافه کرد: از سویی رتبه کسب‌وکار کشور از ۱۵۰ به ۱۲۰ رسیده است. معاون وزیر […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، سید حمید کلانتری شامگاه شنبه در همایش کارگران در اردبیل با بیان اینکه دولت اهتمام جدی به اشتغال داشته و امروز به نرخ افزایش دستمزد بیش از افزایش تورم رسیدیم، اضافه کرد: از سویی رتبه کسب‌وکار کشور از ۱۵۰ به ۱۲۰ رسیده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: هنوز مشکلاتی بر جای مانده و لازم است رتبه بهبود فضای کسب‌وکار را به ۶۰ تا ۷۰ کاهش دهیم.

به گفته کلانتری با توجه به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور اول گردشگری است ضروری است با بهبود فضای کسب‌وکار امنیت سرمایه‌گذاری ایجاد شده و فضا و شرایط سرمایه‌گذاری در عرصه گردشگری تسهیل شود.

وی تأکید کرد: در شرایط که دشمن با داعش چهره نادرستی از اسلام معرفی می‌کند با ظرفیت‌های گردشگری می‌توانیم کشور اسلامی مهمان‌پذیر و مهمان‌دوستی را معرفی کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید به اینکه گردشگری نوعی دیپلماسی فرهنگی است، متذکر شد:  از جمله باید به توانمندی داخلی و خودجوشی ایمان داشته باشیم.

کلانتری با بیان اینکه امروز کشور دچار تحریم‌های داخلی و دست‌ساز است و این تحریم‌ها نوع نگاه ما به مسائل است، اضافه کرد: تحریم داخلی ساخته دشمن نیست بلکه از بی‌تفاوتی و بی‌تدبیری به توانمندی‌های داخلی ایجاد شده است.

وی به ضرورت فراهم کردن عرصه فعالیت برای سرمایه‌گذاران تأکید کرد و افزود: از جمله در ادارات فرهنگ کار راه‌اندازی و مشتری مداری می‌بایست تقویت شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید به اینکه دولت در شرایط سختی مسئولیت کشور را بر عهده گرفت، اضافه کرد: در تاریخ کشور رشد اقتصادی منفی شش‌درصدی بی‌سابقه بود و از سویی دولت در تورم ۴۰ درصدی و بی‌ثباتی اقتصادی پای‌کار آمد.

کلانتری با اشاره به تلاش دولت در برقراری آرامش در فضای اقتصادی کشور اضافه کرد: امروز سرمایه‌گذار ما نگران تغییرات نا به هنگام نرخ ارز نیست.

وی افزود: از سویی در عرصه بین‌المللی نیز اقدام درخور توجهی انجام شده و قطعنامه ها از کشور برداشته شده است.

وی همچنین یکی از زمینه‌های توسعه کشور را باور و حمایت از تولید دانست و افزود: از جمله راهکارهای رونق تولید و اشتغال فعال‌سازی تعاونی‌ها است.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۹۵ هزار تعاونی در کشور فعال است و تعاونی‌ها می توانند در عرصه های مختلف اقتصادی نقش ایفا کنند.