سپاهان ۲ – تراکتورسازی ۰
سپاهان ۲ – تراکتورسازی ۰

اویاقلیق :حساس ترین دیدار هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر بین دو تیم سپاهان و تراکتورسازی در نقش جهان برگزار می شود. دیداری که برای هر دو تیم از اهمیت خاصی برخوردار است. شاگردان قلعه نویی برای تثبیت مقام دومی خود به میدان وارد می شوند و طلایی پوشان برای رسیدن به جایگاه […]

اویاقلیق :حساس ترین دیدار هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر بین دو تیم سپاهان و تراکتورسازی در نقش جهان برگزار می شود. دیداری که برای هر دو تیم از اهمیت خاصی برخوردار است. شاگردان قلعه نویی برای تثبیت مقام دومی خود به میدان وارد می شوند و طلایی پوشان برای رسیدن به جایگاه چهارم. هفته گذشته هر دو تیم موفق به کسب پیروزی شدند. تیم تراکتورسازی در یک دیدار حساس موفق شد رقیب مستقیمش استقلال تهران را از پیش رو بردارد و سپاهان هم در قم موفق به شکست صبا شد. ضمن اینکه چشم تیم های استقلال تهران و ذوب آهن نیز به این دیدار خواهد بود. استقلال برای کسب مقام دومی با تراکتور رقابت دارد و ذوب آهن برای کسب مقام چهارمی با سپاهان.

 

 
فولاد مبارکه سپاهان- تراکتورسازی تبریز /  ورزشگاه نقش جهان اصفهان
حمیدحاج ملک – علی میرزابیگی – سجاد طوری – علی صفایی – ناظر: علیرضا کهوری.

 

 

 

اخطار:
جلال‌الدین علی محمدی(۶۵) از سپاهان

خالد شفیعی (۶۵) از تراکتورسازی

 

 
ترکیب سپاهان:
لی الیویرا، عارف غلامی، موسی کولیبالی، شجاع خلیل زاده، احسان حاج صفی، رسول نویدکیا، میلاد سرلک، سرور جپاروف(۷۰ فرید بهزادی کریمی)، حسین پاپی ، مهرداد محمدی  (۸۳ رضا میرزایی)  و مسعود حسن زاده(۱۳ جلال الدین علی محمدی).

 

 
ترکیب تراکتورسازی:
ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﺍﺧﺒﺎﺭﯼ، ﺳﻌﯿﺪ ﺁﻗﺎﯾﯽ، ﺧﺎﻟﺪ ﺷﻔﯿﻌﯽ ، ﻫﺎﺩﯼ ﻣﺤﻤﺪﯼ، ﻣﺤﻤﺪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﭘﻮﺭﯾﺎﻥ، ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﻣﻬﺪﯼ ﺯﺍﺩﻩ، ﻣﻬﺪﯼ ﮐﯿﺎﻧﯽ، ﻓﺎﺧﺮ ﺗﻬﺎﻣﯽ(۴۶ امیر نصر آدانی)،ﻋﻠﯽ ﻃﺎﻫﺮﺍﻥ، ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻤﯽ ﻭ ﻣﻬﺪﯼ ﺷﺮﯾﻔﯽ
سرمربی: امیرقلعه نویی

 

 

 

شرح گل ها
۱-۰ (سپاهان): در دقیقه ۴۱ مهرداد محمدی روی یک حرکت انفرادی و لایی قشنگی که به سعید آقایی مدافع چپ تراکتورسازی زد، موفق شد در موقعیت مناسبی برای گلزنی قرار گیرد و با یک ضربه زیبا با داخل پای چپ محمد اخباری را برای دومین بار طی این فصل مغلوب خود کرد. محمدی در دیدار رفت نیزگل زیبایی به ثمر رسانده بود.

 

 

۲-۰ (سپاهان): رسول نویدکیا روی حرکت در عرض خود چسبیده به محوطه جریمه موفق به گرفتن پنالتی شد و فرید کریمی بهزادی هم موفق به زدن گل دوم در دقیقه ۸۹ شد.

 

 

 

 

 

دقایق حساس:
 

دقیقه ۲۲: نفوذ مهدی شریفی روی پاس خوبی که به او پشت مهاجمین رسید با ضربه این بازیکن به مهم ترین موقعیت بازی تبدیل شد، ولی لی اولیویرا به خوبی سد راه توپ شد.

دقیقه ۲۹: ضربه قیچی مهدی شریفی با اختلاف کمی  از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۵۰: ضربه مهدی کیانی با فاصله از بالای دروازه لی به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸: پاس در عمق زیبای بازیکنان تراکتورسازی مهدی شریفی را در موقیت تک به تک قرار داد، ولی ضربه این بازیکن که به خوبی تحت فشار خلیل زاده زده شد با واکنش بهتر اولیویرا به جایی نرسد.

دقیقه ۷۴: نفوذ خلیل زاده در یک ضدحمله و پاس او به پاپی با واکنش  خوب اخباری به زمین برگشت؛ در برگشت هم سپاهانی ها می توانستند گل دوم را بزنند ولی ضربه خلیل زاده بی دقت بود و به بیرون رفت.

دقیقه ۸۵: رضا میرزایی در شرایطی که موقعیت بشیار مناسبی برای گلزنی داشت، به راحتی این فرصت را از دست داد.

دقیقه ۸۵: شوت سنگین میلاد سرلک با فاصله بسیار اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰: واکنش فوق العاده لی مانع از فروپاشی دروازه سپاهان شد.

دقیقه ۳+۹۰: پاس زیبای علی محمدی به فرید بهزادی کریمی و دریبل این بازیکن با ضربه ای خطرناک همراه شد ولی با فاصله کمی به بیرون رفت.

 

 

 

شرح نیمه اول:

 

دو تیم با توجه به جایگاهی که در جدول رده بندی دارند، بازی را تهاجمی آغاز کردند؛ با این حال با توجه به عملکرد خط دفاعی هر دو تیم، شاهد موقعیت های زیادی در بازی نبودیم. دو بار تراکتوری ها در این نیمه توسط مهدی شریفی روی دروازه تیم میزبان خطرساز شدند و دو بار هم تیم سپاهان به دروازه میهمان خود در نقش جهان حمله کرد که البته طلایی پوشان روی یکی از این حملات روی نبوغ مهرداد محمدی به گل برتری دست یافتند تا نیمه اول را که در  دقایق پایانی با درگیری هایی نیز همراه بود، با همین نتیجه خاتمه یابد.

 

 

 

 

 

 

بهترین بازیکن

 
مهرداد محمدی در این دیدار به خوبی توانست از خلاقیت خود استفاده کند و در شرایطی که بازی گره خورده بود، با حرکت تکنیکی خود تیمش را پیش بیاندازد. موضوعی که باعث شد در ادامه طلایی پوشان با توجه به بازی در نقش جهان با آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهند. البته لی اولیویرا گلر برزیلی سپاهان نیز نقش مهمی در کسب این پیروزی داشت

 

 

 

در حاشیه

 

* هوادارن اصفهانی استقبال خوبی از این دیدار به عمل آورده اند.

* در ابتدای بازی مهدی شریفی که دوران سربازی خود در تیم تراکتورسازی پشت سر می گذارد، در عکس تیمی سپاهانی ها شرکت داشت.

* مسعود حسن زاده به دلیل مصدومیت از بازی خارج شد و جای خود را به جلال علی محمدی داد.

* تیم تراکتور سازی در دیدار رفت روی همکاری حاج صفی و محمدی به گل رسید و در این برگشت هم این اتفاق تکرار شد.

* محرم نویدکیا در ورزشگاه نقش‌جهان حضور پیدا کرده و همراه با اعضای هیأت مدیره باشگاه سپاهان مشغول تماشای دیدار سپاهان و تراکتورسازی است.

*دیدار دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان دنبال می شود و با این نتیجه و با توجه به تساوی ذوب آهن در مقابل پرسپولیس، سپاهان می تواند جای ذوب آهن را در رتبه چهارم بگیرد.

* هواداران سپاهان پا سه پرچم ۴۰۰ متری در ورزشگاه حضور پیدا کردند.
* یکی از هواداران تراکتورسازی که مسافت تبریز تا اصفهان را پیاده طی کرده بود مورد تشویق هواداران سپاهان قرار گرفت.
* تمام بازیکنان سپاهان به جز جپاروف، کولیبالی و الیویرا قبل از شروع مسابقه به سمت امیر قلعه‌نویی رفتند.
* به احترام شهدای مرزبان بازی با یک دقیقه سکوت آغاز شد.
* مهدی شریفی بازیکن سابق سپاهان به همراه عروسک شیر باشگاه سپاهان به سمت هواداران سپاهان و تراکتورسازی رفت و به آن‌ها ادای احترام کرد.

* در بین هواداران سپاهان شایعه بستن قرارداد داخلی باشگاه سپاهان با امیر قلعه‌نویی دهان به دهان می‌چرخد.