آیت الله قریشی خدمات ارزنده ای به اسلام و انقلاب کرده اند
آیت الله قریشی خدمات ارزنده ای به اسلام و انقلاب کرده اند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی بعد از ظهر چهارشنبه در آیین تجلیل و تکریم از عالم ربانی مفسر قرآن حضرت آیت الله قریشی اظهارداشت: آیت الله سیدعلی اکبر قریشی با تالیف افزون بر ۵۰ عنوان کتاب دینی و قرآنی منشاء اثر و عامل شکوفایی علوم دینی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی بعد از ظهر چهارشنبه در آیین تجلیل و تکریم از عالم ربانی مفسر قرآن حضرت آیت الله قریشی اظهارداشت: آیت الله سیدعلی اکبر قریشی با تالیف افزون بر ۵۰ عنوان کتاب دینی و قرآنی منشاء اثر و عامل شکوفایی علوم دینی در منطقه است.

وی با بیان اینکه مردم به سه دسته تقسیم می‌شوند و اعمال آن‌ها نیز بر سه دسته تقسیم می‌شود افزود: دسته اول عالم ربانی هستند و جهت عملشان برای خداوند متعال است و برای رضایت پروردگار یاد می‌گیرند و آموزی می‌دهند و عالم ربانی نه تنها در دنیا محترم شمرده می‌شوند بلکه در عالم والا نیز در ملکوت نیز جایگاه والایی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بیان کرد: دسته دوم کسانی هستند که علم آن‌ها به کمال نرسیده است و همیشه به دنبال یادگیری هستند و گروه سوم نیز کسانی هستند که به هر بادی می‌لرزند چرا که ثبات شخصیتی و فکری ندارند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: در روز قیامت بین عالم ربانی و انبیا تنها یک درجه فاصله وجود دارد  پس قطعاً برگزار کنندگان مراسم تجلیل از آیت الله قریشی نیز ثواب این کار را می‌برند.

خاتمی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) خاطرنشان کرد: کسی که جامعه را با علم و اندیشه خود در مسیر حیات قرار دهد او هرگز نمی‌میرد و ما نیز تأثیر این سخن را در طول ۲۸ سال پس از رحلت امام خمینی (ره) مشاهده می‌کنیم.

وی بیان کرد: انبیا آمدند تا استعدادهای نهفته در انسان‌ها را شکوفا کنند و امام خمینی (ره) نیز در سال ۱۳۴۲ برای شکوفایی استعدادها برخاستند و بزرگ‌ترین انقلاب دینی بر پایه قرآن را ایجاد کردند.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: استکبار جهانی با تجهیز و ایجاد گروهک‌های تکفیری و تروریستی سعی در شکست اسلام دارد چرا که با اسلام مخالف هستند و خوشبختانه با وجود همه توطئه‌ها توسط دشمنان وحدت مسلمین ایرانی حفظ شده به گونه‌ای که در نوع خود بی‌سابقه است.