افزایش مستمری‌ خانوارهای تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی
افزایش مستمری‌ خانوارهای تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی

اویاقیلق : محسن ارشدزاده اظهار کرد: قانون برنامه توسعه ششم که سازمان را ملزم کرده بود تا مستمری مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی و کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) را بر مبنای ۲۰ درصد حقوق مصوبه‌ی سال افزایش یابد. وی ادامه داد: در قانون بودجه‌ی ۹۶ اعتبار این موضوع پیش‌بینی شده بود که خوشبختانه […]

اویاقیلق : محسن ارشدزاده اظهار کرد: قانون برنامه توسعه ششم که سازمان را ملزم کرده بود تا مستمری مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی و کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) را بر مبنای ۲۰ درصد حقوق مصوبه‌ی سال افزایش یابد.
وی ادامه داد: در قانون بودجه‌ی ۹۶ اعتبار این موضوع پیش‌بینی شده بود که خوشبختانه طبق برنامه عمل کرده و از اول فروردین ماه از محل اعتبار یارانه، این افزایش اعمال شده و مبالغ به حساب بانکی افراد تحت پوشش واریز شد.
وی با اشاره به اینکه با اعمال این برنامه، مستمری افراد تحت پوشش تا ۴.۶ برابر افزایش یافته است،  تاکید کرد: مبل واریز شده به خانوارهای پنج نفره اکنون معادل ۴۶۵ هزار تومان است که با احتساب مجموع حق یارانه(۲۲۷هزار و ۵۰۰ تومان)، معادل ۶۹۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌شود.
ارشدزاده با تاکید بر اینکه در گذشته، مستمری افراد تحت پوشش برابر با ۱۰۰ هزار تومان برای خانوارهای پنج نفره بود، تشریح کرد: اکنون شاهد افزایش چهار برابری این مبلغ بوده‌ایم که این افزایش قابل توجه است و می‌تواند بخشی از نیازهای خانوار را پاسخ دهد.
وی تشریح کرد: با اجرای این برنامه و افزایش مستمری مددجویان و معلولان تحت پوشش، خانوارهای یک نفری در مجموع مستمری و رایانه‌ای معادل ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ تومان، خانوارهای دو نفره معادل ۳۴۰هزار تومان، خانوارهای سه نفره معادل ۴۶۵ هزار و ۵۰۰ تومان، خانوارهای چهار نفره معادل ۶۰۱ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره نیز مبلغی معادل ۶۹۲هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند.
وی افزود: این افزایش مستمری از ۹۵ هزار تومان گرفته تا ۳۶۵ هزار تومان بر اساس بعد خانوار تغییر می‌یابد، این اقدام طبق قانون برنامه توسعه‌ی ششم و قانون بودجه‌ی ۹۶ انجام گرفته است که پنج ساله بوده و ادامه خواهد داشت.
مدیرکل بهزیستی استان یادآور شد: این اقدام و افزایش مستمری موجب خرسندی و رضایتمندی خانوارهای تحت پوشش شده و بسیار ارزشمند است که در دولت تدبیر و امید انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سه سال اخیر، دولت علاوه بر افزایش مستمری‌ها و کمک‌های موردی، در بحث تامین مسکن خانوارهای تحت پوشش، کمک برای تامین لوازم ضروری زندگی و… نیز فعال بوده و همچنین طی سال نیز پنج الی شش نوبت، سبد غذایی ویژه‌ برای خانوارهای تحت پوشش در نظر می‌گیرد.