عملیاتی شدن پیمان های پولی دلار را به حاشیه می فرستد/بانک مرکزی اقدام کند
عملیاتی شدن پیمان های پولی دلار را به حاشیه می فرستد/بانک مرکزی اقدام کند

اویاقلیق : محمدحسین فرهنگی در خصوص نقش انعقاد پیمان های پولی دو و چند جانبه اظهار داشت: بکارگیری پول‌های ملی دو کشور در انجام مبادلات اقتصادی یک موضوع مهم در راستای تسهیل تجارت است.  نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسوولیت انعقاد پیمان های پولی دو و چند جانبه […]

اویاقلیق : محمدحسین فرهنگی در خصوص نقش انعقاد پیمان های پولی دو و چند جانبه اظهار داشت: بکارگیری پول‌های ملی دو کشور در انجام مبادلات اقتصادی یک موضوع مهم در راستای تسهیل تجارت است.

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسوولیت انعقاد پیمان های پولی دو و چند جانبه مسئولیت برعهده بانک مرکزی است البته بانک مرکزی در این خصوص تمایل نداشت بحث پیمان های پولی به عنوان حکم در برنامه ششم توسعه لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد:الزامی برای انعقاد پیمان های پولی با یک یا چند کشور خاص وجود ندارد البته بطور طبیعی در راستای تسهیل تجارت پیمان های پولی باید با کشورهایی منعقد بشود که از حجم مبادلات اقتصادی بالایی با کشور برخوردارند.

فرهنگی با مثبت ارزیابی کردن موضوع انعقاد پیمان های پولی دو و چند جانبه تصریح کرد:پیمان های پولی باعث می شود انجام مبادلات اقتصادی کشور محدود به استفاده از یک یا چند ارز خاص مانند دلار نشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با وجود اینکه موضوع انعقاد پیمان های پولی در گذشته نیز مطرح شده بود اما این مهم تاکنون اجرایی نشده است.