افزایش درآمدهای استان توسعه زیرساخت های آموزش را تسریع می کند
افزایش درآمدهای استان توسعه زیرساخت های آموزش را تسریع می کند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، قربانعلی سعادت عصر دوشنبه روز دوشنبه در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی اظهار کرد: هیچ دانش آموزی راغب به تحصیل در مدارس غیر استاندارد و خشت و گلی نیست. وی در ادامه با اشاره به وجود ۳۱۳ مدرسه کانکسی در استان، گفت: […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، قربانعلی سعادت عصر دوشنبه روز دوشنبه در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی اظهار کرد: هیچ دانش آموزی راغب به تحصیل در مدارس غیر استاندارد و خشت و گلی نیست.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۳۱۳ مدرسه کانکسی در استان، گفت: شرایط سخت تحصیلی در فصول مختلف سال حذف این مدارس از چرخه آموزش و پرورش را ضروری می کند.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: استانداری آذربایجان غربی متعهد می شود که ۵۰ درصد از هزینه ساخت جایگزین مدارس کانکسی را از محل صرفه جویی و اولویت بندی پروژه های استان پرداخت کند.

سعادت با تاکید بر حضور خیرین در این عرصه، گفت: دولت از همان ابتدا وابسته نبودن به بودجه و درآمدهای نفتی را در راس کار قرار داد و در نتیجه این اقدام درآمدهای استان از چهار هزار میلیارد ریال در سال ۹۲ به ۹ هزار میلیارد ریال در سال ۹۵ رسید.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به راهکارهایی برای توسعه زیرساختهای استان به ویژه در حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: افزایش درآمدهای استان می تواند در این زمینه اثرگذار باشد.

وی افزود: درآمدهای پیش بینی شده برای استان بیان کرد: برای سال آینده درآمد بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای استان پیش بینی شده که در این راستا شناسایی مودیان فراری مالیات در دستور کار و تاکنون ۱۵ هزار مودی مالیاتی در استان شناسایی شده است.

سعادت خاطرنشان کرد: با افزایش درآمدهای غیر وابسته به نفت در استان می توان زیر ساخت های استان در بخش های مختلف از جمله آموزش و پرورش را توسعه داد و مستحکم کرد.

وی با اشاره به اینکه ارومیه و استان آذربایجان غربی جزو استانهای مترقی است، افزود: اینکه آمار بی سوادان در این استان بالاست، جای تاسف است.

سعادت همچنین مکانهای نامناسب و نا ایمن را شایسته دانش آموزان این استان ندانست و تصریح کرد: ترغیب به تحصیل با فضاهای آموزشی نامتناسب همخوانی ندارد و تشویق به ادامه تحصیل و ترغیب دانش آموزان با مدارس شاد و با نشاط و ایمن در ارتباط است.