تایید صلاحیت ۹۸٫۷ درصد داوطلبان در هیات‌های نظارت آذربایجان شرقی
تایید صلاحیت ۹۸٫۷ درصد داوطلبان در هیات‌های نظارت آذربایجان شرقی

اویاقلیق : سلمان خدادادی، با اعلام این مطلب گفت:  از ۱۳ هزار و ۳۲۱ نفر داوطلب معرفی شده از هیات های اجرایی به هیات‌های نظارت، ۱۳ هزار و ۱۵۲ نفر تایید صلاحیت،  ۱۵۹ نفر رد شده و ۱۲ نفر نیز انصراف دادند که با این احتساب آمار تایید صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت بیش از ۹۸٫۷ درصد می‌باشد . […]

اویاقلیق : سلمان خدادادی، با اعلام این مطلب گفت:  از ۱۳ هزار و ۳۲۱ نفر داوطلب معرفی شده از هیات های اجرایی به هیات‌های نظارت، ۱۳ هزار و ۱۵۲ نفر تایید صلاحیت،  ۱۵۹ نفر رد شده و ۱۲ نفر نیز انصراف دادند که با این احتساب آمار تایید صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت بیش از ۹۸٫۷ درصد می‌باشد .
 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داوطلبان درصورت داشتن اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها باید درخواست خود را به هیات‌های نظارت بالاتر یعنی از بخش به شهرستان و از شهرستان به استان ارائه کنند، گفت: این افراد به مدت چهار روز از سه  الی شش اردیبهشت ماه فرصت دارند تا درخواست بررسی مجدد خود را به هیات نظارت شهرستان و استان ارائه کنند و این فرصت برای رد صلاحیت شدگان شورا غیر قابل تمدید است.
وی افزود: داوطلبان همچنین در اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها حتما با مستندات قانونی خود به هیات‌های نظارت شهرستان و استان مراجعه  کرده و مطمئن باشند که هیات عالی نظارت استان با جدیت تمام و به دور از هرگونه سلایق سیاسی و با مدنظر قرار دادن  مر قانون پرونده‌ها را بررسی می‌کند.
وی  تصریح کرد: هیات عالی نظارت استان  نیز  از هفت تا ۱۶ اردیبهشت، به مدت ۱۰ روز رد صلاحیت‌ها را  بررسی خواهد کرد.
 وی بیان کرد: در بررسی هیات‌های نظارت، شهرستان های سراب، مراغه، ملکان و هشترود بدون رد صلاحیت، شهرستان‌های عجب شیر، بستان آباد و بناب به ترتیب با یک ، دو و دو نفر کمترین آمار رد صلاحیت و شهرستان‌های تبریز، شبستر و ورزقان نیز به ترتیب با ۳۴ ، ۳۱  و ۱۸ نفر بیشترین رد صلاحیت‌ها را داشته‌اند.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تاکید کرد: در هیات های اجرایی نیز شهرستان های  جلفا، خدا آفرین و عجب شیر به ترتیب با یک، پنج و شش نفر کمترین و شهرستان های تبریز، اهر و مرند به ترتیب با ۹۶ ، ۹۴ و ۵۳ نفر بیشترین رد صلاحیت ها را داشته اند.
وی با بیان اینکه  ۱۴ هزار و ۴۴ نفر برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر وروستا در استان آذربایجان شرقی ثبت نام کرده بودند، گفت: در  این مرحله از بررسی ها ۱۳ هزار و ۱۵۲ نفر تایید صلاحیت شده، ۱۹۶ نفر انصراف داده و ۶۹۸ نفر نیز عدم تایید صلاحیت شدند.
وی ادامه داد: در مجموع بررسی های هیات های اجرایی و نظارت حدود ۹۵ درصد داوطلبین تایید صلاحیت شدند.
خدادادی تصریح کرد: پس از بررسی پرونده ها  در هیات عالی نظارت استان،  اسامی نهایی احراز صلاحیت شدگان در ۱۸ اردیبهشت بصورت رسمی اعلام می شود و نامزدها می توانند تبلیغات خود را به مدت هشت روز تا ۲۷ اردیبهشت یعنی ۲۴ ساعت قبل از روز انتخابات، انجام دهند.