دعوا بر سر یک CD همچنان ادامه دارد/ شورا بوی تراکتوری گرفت
دعوا بر سر یک CD همچنان ادامه دارد/ شورا بوی تراکتوری گرفت

اویاقلیق : دبیری با اشاره به امضای قرارداد در راستای حفظ زمین پاک با یک شرکت فرانسوی اظهار داشت: قرارداد تاسیس کارخانه زباله سوز امضا شده و امیدواریم برای تبدیل زباله های شهری قدم های بزرگی برداشته و باید در راستای آموزش شهروندان گام برداریم. وی افزود: دوم اردیبهشت ماه نیز سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب […]

اویاقلیق : دبیری با اشاره به امضای قرارداد در راستای حفظ زمین پاک با یک شرکت فرانسوی اظهار داشت: قرارداد تاسیس کارخانه زباله سوز امضا شده و امیدواریم برای تبدیل زباله های شهری قدم های بزرگی برداشته و باید در راستای آموزش شهروندان گام برداریم.

وی افزود: دوم اردیبهشت ماه نیز سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهادی نظامی که در جهت اهداف نظام اسلامی فعالیت می کند تاسیس شده و هدف آن حفاظت از نظام و انقلاب اسلانی بوده و سپاه نه تنها در عرصه های نظامی بلکه در بخش های عمرانی و علمی نیز پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است. سپاه پاسداران آبرویی برای کشورمان است که سبب افزایش قدرت ایران در دنیا و منطقه شده است.

در ابتدای جلسه قرار بود  اساسنامه جدید سازمان ها و شرکت های شهرداری مطرح شود که جعفری با انتقاد از وضعیت ورزشگاه الغدیر گفت: بیش از ۸ میلیارد تومان هزینه شده و به دلیل اینکه به آن رسیدگی نشده، درب ها و پنجره های ورزشگاه تخریب شده و یک مجموعه بزرگ ورزشی راکد باقی مانده است.

با خواست جعفری از دبیری مبنی بر تحویل سی دی های جلسات شورا به اعضا، سبب شد تا شیاری دنباله این بحث را بگیرد و درخواست کرد تا دبیری دستور آوردن سی دی های جلسات شورا را بدهد که دبیری نیز در پاسخ گفت: میکروفن را بدون اجازه روشن نکن و با این نوع رفتار سی دی ها را نخواهم داد، چقدر میخواهی جلسات شورا را به هم بزنی؟!

شیاری نیز در پاسخ به دبیری با میکروفن خاموش ابراز داشت: در این صورت جلسه امروز برگزار نمی شود، خوب کاری می کنم این ها را مطرح می کنم چون خودت قانون را رعایت نمی کنی از آن سر در نمی آوری!

دبیری نیز در پاسخ اظهار داشت که شما چندین بار است در صحن شورا اهانت می کنی و با این طرز برخورد، سی دی ها را نمی دهم چرا که صحن شورا محل بحث در این باره نیست.

در ادامه جلسه با دخالت تعدادی از اعضا همچون عابدزاده و جعفری، جدال اول صبح شباری و دبیری پایان یافت.

آجرلو وارد جلسه شد.

در ادامه جلسه لایحه اساسنامه سازمان ها و شرکت ها در جهت کاهش سازمان های شهرداری از ۲۰ به تعداد ۱۳ مطرح گردید کهپورخردمند، معاون تازه انتصاب یافته برنامه ریزی و توسعه شهرداری تبریز با ارائه گزارشی در این رابطه به ریز مسئله ادغام سازمان های شهرداری از ۲۰ سازمان به ۱۲ سازمان اشاره کرد که پس از توضیحات وی، سوالات مکرر امیرحقیان در رابطه با ابلاغی یا غیرابلاغی بودن چارت شهرداری و حذف معاونت فرهنگی برای دقایقی جلسه شورا را به حاشیه کشاند. از جمله حواشی این پرسش و پاسخ، صحبت کردن امیرحقیان با صدای بلند و بدون روشن کردن میکروفن بود که بابایی اقدم نیز گفت که چرا آقای امیرحقیان بدون روشن کردن میکروفن فریاد می کشد، سرمان درد گرفت!

شیاری نیز ابراز داشت: در معاونت فرهنگی تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده و فقط معاونت و چارت آن تبدیل به سازمان خواهد شد و مدیران این سازمان ها صرفا حذف خواهند شد و تفاوتی ندارد؛ سوال من این است که این سازمان جدید فرهنگی خواهد بود یا ورزشی؟ چراکه هرکس اقازاده باشد انتصاب می یابد و تفاوتی ندارد فرد موردنظر فرهنگی یا ورزشی باشد و درد، درد دیگری است.

فخرآذر نیز گفت: می توانیم به دلیل اهمیت برخی سازمان ها، در چارت جدید اشاره کنیم که رئیس سازمان در کنار ریاست سازمان عنوان معاون شهردار را نیز در کنار خود داشته باشد.

عابدزاده در تذکری گفت: دو ماه است این لایحه مطرح و پیشنهادات و سخنان تکراری را به دنبال داشته و ما باید اکنون روی جزئیات ساختار سازمان های شهرداری صحبت کنیم.

چمنی نیز با انتقاد از اینکه همه دم از اجرای قانون می زنند ولی قانون را اجرا نمی کنیم، گفت: شورای شهر می تواند در رابطه با اساسنامه ها نظر دهد و غیر از آن نمی تواند نظر دیگری ارائه دهد و مشکل جامعه ما این است که بدنه دولت وشهرداری روز به روز بزرگ تر و فربه تر می شود و این چارت جدید بدنه شهرداری را چابک تر می کند و باید به جای بحث های این چنینی، با تصویب این اساسنامه موازی کاری ها حذف گردیده و نظارت شورای شهر بر شهرداری افزایش یابد.

مدبر نیز اظهار داشت: شهرداری تبریز به یک تحول سازمانی جدی تصمیم گرفته و اینگونه نباشد که زود یا دیر تصمیم بگیریم. اکنون در شورای سازمان، اعضای شورای شهر را نه به عضو بلکه به عنوان ناظر تقلیل داده اند و به دور از فامیل بازی ها، برای آینده شهر و این سازمان ها تصمیم گیری کنیم.