خاطراتی از جنس شهدای مدافع حرم، در کتاب “مرغ سحر”
خاطراتی از جنس شهدای مدافع حرم، در کتاب “مرغ سحر”

اویاقلیق : امروز شهد شیرین شهادت دوباره بر کام عده‌ای نشسته و جوانان غیور و دلیر سرزمین‌مان از جای جای این سرای کهن به پا خواسته و قدم در این راه آسمانی می‌گذارند، شهدایی که گاهی حتی تکه‌ای از وجودشان برایمان به ودیعه نمی‌ماند اما یاد و خاطرشان همواره در جای جای این دیار به […]

اویاقلیق : امروز شهد شیرین شهادت دوباره بر کام عده‌ای نشسته و جوانان غیور و دلیر سرزمین‌مان از جای جای این سرای کهن به پا خواسته و قدم در این راه آسمانی می‌گذارند، شهدایی که گاهی حتی تکه‌ای از وجودشان برایمان به ودیعه نمی‌ماند اما یاد و خاطرشان همواره در جای جای این دیار به گوش می‌رسد.
اینار از خطه‌ی آذربایجان، دوباره هنرمندانی به پا خواسته و خاطرات و نحوه‌ی زندگی شهدای مدافع حرم را به تحریر درآورده‌اند، گویی که با شهیدان در میان تمامی صحنه‌های جنگ حضور داشته و یا با چشم خویش شاهد این خاطرات ارزشمند بوده‌اند، “کتاب مرغ سحر” انعکاسی از زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری است که توسط حامد شب‌خیر قراملکی، گردآوری و توسط وحید آقاکرمی بازنویسی شده است.
گردآوری تا نشر کتاب “مرغ سحر” قریب به یک سال به طول انجامید 
حامد شب‌خیز قراملکی، گردآوردنده‌ی کتاب مرغ سحر ، با اشاره به ارزش و اهمیت نشر چنین خاطراتی بیان کرد: هدف ما از گردآوری و نشر این خاطرات در قالب یک کتاب، این بود که شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری را به جوانان و هم‌سن و سالان این شهید معرفی کنیم.
وی با تاکید بر جایگاه والای شهدای مدافع حرم، ادامه داد: نمایاندن اینکه شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری که بود و چه کرد که به این مقام والا رسید نیز از دیگر اهداف ما در گردآوری و انتشار این خاطرات ارزشمند بوده است.
وی اظهار کرد: مادر، پدر، برادر، همسر، دوستان و هم‌رزمان شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری روایتگر این خاطرات بوده و این کتاب در ۲۴۷ صفحه و در هزار جلد منتشر شده است.
گردآورنده‌ی کتاب “مرغ سحر” یادآور شد: خاطرات کوتاه نویسی شده‌اند و خواننده به راحتی می تواند آن را مطالعه کند، خاطرات جذاب، کوتاه و به طور داستانی نوشته شده‌اند.
وی با اشاره به رفاقت خود با شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری، خاطرنشان کرد: تنها کاری که ما می توانیم در قبال از خودگذشتگی‌ها و رشادت‌های این شهدای والا مقام انجام دهیم، انتشار و انعکاس رشادت‌ها و دلیری‌های آنان و همچنین نحوه‌ی زندگی شهداست تا در این راستا بتوانیم در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه فرآیند گردآوری تا نشر این کتاب قریب به یک سال به طول انجامید، متذکر شد: این کتاب در شمارگان هزار جلد، توسط انتشارات حکیم نظامی گنجه‌ای منتشر شده است.
شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری، مرد میدان‌های سخت بود 
وحید آقاکرمی نیز که بازنویسی خاطرات “کتاب مرغ سحر” را بر عهده داشته، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت نشر خاطرات شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: کتاب مرغ سحر شامل خاطرات شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری است که توسط پدر، مادر، همسر، دوستان و همرزمان شهید روایت شده است.
وی اضافه کرد: گردآورنده‌ی خاطرات، آقای حامد شب‌خیز قراملکی است، بنده نیز بازنویسی خاطرات را برعهده داشته و سپس خاطرات بازنویسی شده را به آقای شب‌خیز تحویل داده‌ام.
وی بیان کرد: بنده خاطرات خام را تحویل گرفته و بر اساس آن خاطرات بدون دستکاری در محتوا و ماهیت آن، به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که جذاب باشد، کتاب مرغ سحر بازگوی خاطرات شهید مدافع حرم بوده و شکل خاطرات اندکی داستانی است.
آقاکرمی با اشاره به ویژگی‌ خاطرات نوشته شده در کتاب مرغ سحر، یادآور شد: خاطرات کوتاه و جذاب بوده و با توجه به اینکه دسترسی به خود شهید مقدور نبود، از این رو خاطرات پس از بازنویسی توسط راویان مربوطه تایید شد.
وی خاطرنشان کرد: کتاب مرغ سحر، شامل خاطراتی در مورد شهید صادق عدالت اکبری و زندگی‌نامه‌ی وی است، این خاطرات از زبان مادر، پدر، همسر، دوستان، همرزمان شهید صادق عدالت اکبری روایت شده و نحوه‌ی بزرگ شدن، آموزش دیدن، درس خواندن و … شهید را بازگو می‌کند.
وی اظهار کرد: شهید صادق عدالت اکبری، فردی نخبه بوده و علاوه بر اینکه وی در آموزش‌های نظامی تبحر داشت، در درس خواندن نیز بسیار ممتاز بود، شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری به شهادت علاقه‌ی بسیاری داشت و در نهایت نیز به آرزوی دیرین خود رسید.
بازنویس خاطرات کتاب مرغ سحر، تاکید کرد: با توجه به اینکه راویان خاطرات زیاد بودند در نتیجه در بازنویسی خاطرات سعی شده که زبان بازگویی خاطرات را یک دست کرده و خاطرات را با همان محتوا با زبان واحد و یک رنگ ارائه دهیم تا ذهن خواننده از تعدد راویان خسته نشود.
وی در خصوص هدف خود از بازنویسی خاطرات شهید مدافع حرم نیز بیان کرد: هدف ما از بازنویسی و انتشار این خاطرات ارزشمند این است که نشان دهیم فرزندان دهه ۶۰ چکونه در صحنه‌های مختلف آماده بوده و لبیک‌گوی فرمایشات رهبری هستند.
وی با تاکید بر اینکه شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری، مرد میدان‌های سخت بود، بیان کرد: مسیر شهید صادق عدالت اکبری تبعیت از اوامر ولی‌فقیه بوده و این شهید والامقام، هر لحظه در هر شرایطی فرمان‌پذیر و فرمان‌بردار رهبری بود.
گفتنی است ، کتاب “مرغ سحر” زندگی‌نامه و خاطرات مجاهد جبهه مقاومت اسلامی و مدافع حرم، شهید صادق عدالت اکبری (کمیل) می‌باشد که در جشن هنر انقلاب حوزه هنری آذربایجان‌شرقی رونمایی شد.
شایان ذکر است، شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری، همزمان با سالروز شهادت حضرت زینب(س) در چهارم اردیبهشت سال ۹۵ در جنوب غرب حلب، در درگیری با تکفیری‌ها، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.