ضرورت جایگزینی مواد بازیافتی بجای کیسه های پلاستیکی
ضرورت جایگزینی مواد بازیافتی بجای کیسه های پلاستیکی

اویاقلیق : حمید قاسمی در همایش پاکسازی تالاب بین المللی قوریگل در بستان آباد افزود: کیسه های پلاستیکی به دلیل غیر قابل تجزیه بودن، از آفت های اصلی و تهدیدهای محیط زیست بوده و برای جایگزینی آن ها با کیسه های قابل تجزیه در طبیعت برنامه ریزی های لازم انجام شده است تا خسارت های […]

اویاقلیق : حمید قاسمی در همایش پاکسازی تالاب بین المللی قوریگل در بستان آباد افزود: کیسه های پلاستیکی به دلیل غیر قابل تجزیه بودن، از آفت های اصلی و تهدیدهای محیط زیست بوده و برای جایگزینی آن ها با کیسه های قابل تجزیه در طبیعت برنامه ریزی های لازم انجام شده است تا خسارت های وارده به طبیعت کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه تالاب بین المللی قوریگل از مهمترین مراکز زیست محیطی منطقه بوده و نقش زیادی در تلطیف آب و هوا و جلوگیری از مشکلات زیست محیطی دارد اظهار کرد: به دلیل اهمیت این تالاب در روز زمین پاک به صورت نمادین پاک سازی آن در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.
قاسمی، وضعیت فعلی تالاب قوریگل را از نظر حجم آب نسبت به سال گذشته مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: بارندگی های مناسب سال گذشته و افزایش میزان آب وارده به تالاب از طریق کانال آبرسانی صبرلو چای، این تالاب بین المللی از نظر میزان آب در وضع مطلوبی نسبت به سال گذشته قرار گرفته است.
فرماندار بستان آباد نیز در این مراسم افزایش تعدی و دستکاری انسان در محیط زیست را خطرناک دانست و گفت: بسیاری از مشکلات و بلایایی که دامان انسان ها را می گیرد، ناشی از همین دست اندازی و تعدی به طبیعت و محیط زیست است.
علی بدرشکوهی، وجود تالاب بین المللی قوریگل را از ظرفیت های مناسب برای توسعه گردشگری و صنعت توریسم در منطقه اعلام کرد و افزود: ایجاد منطقه ویژه گردشگری در این تالاب از ۴ محور اصلی سند تدبیر و توسعه این شهرستان است که با جدیت دنبال می شود.
وی استفاده از ظرفیت مردم و سازمان های مردم نهاد در زمینه حفظ و نگهدای و احیای محیط زیست را بسیار مفید و ضروری خواند و اظهار کرد: مشکلات زیست محیطی با دستور و بخشنامه قابل حل نیست و باید با فرهنگ سازی و با استفاده از حضور مردم به مقابله با این آفت ها شتافت.
به گزارش ایرنا همزمان با دوم اردیبهشت روز زمین پاک، مراسم نمادین پاک سازی محوطه تالاب بین المللی قوریگل با حضور جمعی از مسئولان و دوستداران محیط زیست در بستان آباد برگزار شد.
در این مراسم تعدادی از دانش آموزان، معلمان و سازمان های مردم نهاد پسماندها و آشغال های محوطه تالاب قوریگل را جمع آوری کردند.
تالاب قوری گل در ۵۰ کیلومتری شرق تبریز در مجاورت شهر بستان آباد واقع شده است.
خبرنگار: علی کبیر – ایرنا