کوتاه شدن زمان و ارائه به موقع نظرات کارشناسان رسمی دادگستری
کوتاه شدن زمان و ارائه به موقع نظرات کارشناسان رسمی دادگستری

اویاقلیق : حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری  عصر دیروز در دیدار و گفت وگو باهیئت مدیره جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی ضمن تبریک انتخاب اعضاء هیئت مدیره جدید، کارشناسی را کاری ظریف و حساس عنوان کرد، اظهار داشت: نظر کارشناسان در محاکم قضایی از اهمیت ویژه ای برخوردارست که باید با دقت بیشتر […]

اویاقلیق : حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری  عصر دیروز در دیدار و گفت وگو باهیئت مدیره جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی ضمن تبریک انتخاب اعضاء هیئت مدیره جدید، کارشناسی را کاری ظریف و حساس عنوان کرد، اظهار داشت: نظر کارشناسان در محاکم قضایی از اهمیت ویژه ای برخوردارست که باید با دقت بیشتر و احساس مسؤولیت و با اخلاق حرفه‌ای و برای حفظ حق الناس، نظریه خود را تنظیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت‌های فاحش در نظریه‌های کارشناسی، منطقی و قابل قبول نیست.

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باید به روزرسانی کارشناسان و توجه به علوم و فنون و تکنولوژی‌های جدید، در اولویت باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: نظرات کارشناسی باید بر مبنای علمی، شفاف و تخصصی باشد تا بتواند همکاران قضایی را در نیل به کشف حقیقت یاری کند.

مظفری با انتقاد از طولانی شدن پروسه زمانی ارائه نظر کارشناسان، خواستار کوتاه شدن زمان و ارائه به موقع نظرات شد و افزود: این کار علاوه بر بدبینی مردم، کار قضات را نیز با مشکل روبه رو کرده و مراحل قضایی را طولانی می‌کند.

عباس رنجبر رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان‌شرقی، ضمن معرفی اعضای جدید هیئت مدیره، گزارش مبسوطی از فعالیت‌های انجام یافته و برنامه‌های پیش رو ارائه داد.

وی با اعلام اینکه، حفظ حقوق مردم در اولویت برنامه‌های کانون است، اظهار داشت: سعی ما بر این است که کارشناسان، از نظر علمی و فنی ، از طریق هیئت رئیسه گروه ها کنترل و احیاناً مشکلات احتمالی رفع شود.

رنجبر افزود: کارشناسان با حضور در کلاس‌های توجیهی و ضمن خدمت، از نظر علمی، بروز می‌شوند.