معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت :مهارت‌های زندگی، آیین همسرداری، بهداشت روانی و مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی از جمله مباحث مطرح شده در جلسات مشاوره فردی و گروهی بوده است. به گزارش اویاقلیق به نقل از سایت خبری کمیته امداد، خالد سیار معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان آذربایجان […]

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت :مهارت‌های زندگی، آیین همسرداری، بهداشت روانی و مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی از جمله مباحث مطرح شده در جلسات مشاوره فردی و گروهی بوده است.

به گزارش اویاقلیق به نقل از سایت خبری کمیته امداد، خالد سیار معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۱۸ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال ۹۵ از خدمات مشاوره و راهنمایی این نهاد به صورت فردی و گروهی بهره‌مند شده‌اند.

وی با اعلام اینکه ۱۲ مشاور خانواده با این نهاد همکاری می کنند، تصریح کرد: در سال گذشته برای این مددجویان ۱۱ هزار و ۲۰۲ جلسه مشاوره به صورت گروهی و فردی با هدف توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و گاهی آنان برگزار ‌شده است.

سیار با اشاره به اینکه همسران جوان، جوانان در آستانه ازدواج، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، دانش آموزان، دانشجویان و سالمندان از دوره‌های مشاوره و راهنمایی بهره مند شده اند، اظهار کرد: سال گذشته بیش از یک هزار نفر از همسران جوان، ۴۳۵ نفر از جوانان در آستانه ازدواج، ۸۷۹ دانش آموز، ۱۰۰ دانشجو و ۴۱۵ نفر از دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج از دوره های مشاوره و راهنمایی گروهی بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه دوره‌های مشاوره و راهنمایی قبل، حین و بعد از ازدواج برای مددجویان تحت پوشش برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از نتایج مطلوب و حائز اهمیت این کارگاهها پایین بودن آمار طلاق در بین مددجویان است به طوری که طلاق در بین خانواده‌های تحت پوشش این نهاد حدود شش درصد است که این امر نشانگر تاثیر مضاعف جلسات مشاوره در تحکیم بنیان خانواده‌ها دارد.