دلایل کاهش فشار و قطعی آب در برخی مناطق تبریز/ ضرورت انتقال آب از طرح آبرسانی ارس به تبریز
دلایل کاهش فشار و قطعی آب در برخی مناطق تبریز/ ضرورت انتقال آب از طرح آبرسانی ارس به تبریز

به گزارش اویاقلیق ، علیرضا ایمانلو  با اشاره به وجود محدودیت دریافت آب از سد نهند اظهار داشت: به واسطه پیش بینی هایی که با احداث پمپاژ های فشار آب از حدود یک سال و نیم گذشته صورت گرفته است مانع از قطعی گسترده آب در کلانشهر تبریز شدیم. وی به یکی از دلایل قطعی […]

به گزارش اویاقلیق ، علیرضا ایمانلو  با اشاره به وجود محدودیت دریافت آب از سد نهند اظهار داشت: به واسطه پیش بینی هایی که با احداث پمپاژ های فشار آب از حدود یک سال و نیم گذشته صورت گرفته است مانع از قطعی گسترده آب در کلانشهر تبریز شدیم.

وی به یکی از دلایل قطعی آب در برخی از محلات مرتفع شمال شرقی شهر تبر یز اشاره کرد و افزود: گل آلودی آب در سد نهند، از دلایل اصلی قطع آب در برخی از مناطق مذکور بوده که با افزایش شاخص های کدورت آب مواجه هستیم؛ زمانی که سیلابی از یک حد مشخص می گذرد، تصفیه آب دچار مشکل شده که به دنبال بارندگی های اخیر در آذربایجان شرقی، تصفیه خانه سد نهند با محدودیت تصفیه آب مواجه شده است.

ایمانلو افزود : با توجه به گل‌آلود شدن رودخانه های زرینه رود و نهند در اثر سیل اخیر و کاهش تولید آب از تصفیه خانه های آب زرینه رود و نهند احتمال کمبود و قطعی آب گسترده در سطح کلانشهر تبریز وجود داشت که خوشبختانه با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران که حتی در ساعات نصف شب با مانور روی حجم مخازن ذخیره و شیرآلات شبکه و فشارشکن‌ها سعی گردید تا آب موجود تا حد مقدور به صورت عادلانه توزیع گردد تا مشکل قطعی آب به صورت گسترده بوجود نیاید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی، وی ادامه داد: برای ارائه خدمات مطلوب فاضلاب تلاش شد تا مشکل گرفتگی به موقع رفع تادر خطوط بزرگ انتقال فاضلاب مشکلی بوجود نیاید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص ضرورت تامین منابع جدید آبی برای کلانشهر تبریز گفت : تامین آب کلانشهر تبریز از سه منبع ( طرح آبرسانی زرینه رود ، تصفیه خانه آب نهند و چاهها و قنوات دامنه شمالی سهند ) تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در ساعات پیک مصرف و روزهای پر مصرف سال از حداکثر ظرفیت هر سه منبع آبی استفاده می گردد با کاهش آب یکی از سه منبع از جمله تصفیه خانه آب نهند، کمبود آب در شهر بوجود می آید که لازمه حل مشکل افزایش ظرفیت تامین غیر از سه منبع مذکور است.

ایمانلو اضافه کرد: یکی از منابع پیش‌بینی شده انتقال آب از طرح آبرسانی ارس به تبریز است که ضرورت دارد در اجرای آن تسریع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از شهروندان و مشترکان درخواست کرد در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی را به عمل آورده و از مصارف غیرضروری اجتناب کنند تا سایر مشترکان نیز بتوانند از نعمت آب بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: جهت تامین آب شرب مورد نیاز مشترکان که با کمبود آب مواجه هستند این شرکت نسبت به اعزام تانکرهای آبرسانی به محلات یاد شده اقدام می‌کند.