جابجایی سه هزار خانوار سکونتگاه‌های غیررسمی در تبریز
جابجایی سه هزار خانوار سکونتگاه‌های غیررسمی در تبریز

اویاقلیق : بابک نجفیان هدف از اجرای این طرح را حفاظت از این خانوارها در برابر وقوع حوادث طبیعی احتمالی اعلام کرد و افزود: این خانوارها به دلیل سکونت در اراضی و پهنه لرزه خیز تبریز جابجا می شوند .   وی اظهار کرد: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با امضای یک […]

اویاقلیق : بابک نجفیان هدف از اجرای این طرح را حفاظت از این خانوارها در برابر وقوع حوادث طبیعی احتمالی اعلام کرد و افزود: این خانوارها به دلیل سکونت در اراضی و پهنه لرزه خیز تبریز جابجا می شوند .

 

وی اظهار کرد: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با امضای یک تفاهم نامه متعهد به تامین و تحویل ۴۸ هکتار از اراضی دولتی برای ساماندهی و حفظ امنیت شهروندان و جابجایی این تعداد خانوار ساکن در منطقه خطر پذیر ضلع جنوبی اتوبان پاسدارن شده است .

 

وی یادآوری کرد: در این راستا تفاهم‌نامه مشترکی بین استانداری، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، شهرداری تبریز و انجمن صنفی انبوه سازان مسکن “ایران” با موضوع ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز امضا شده است .

 

نجفیان با اشاره به اینکه مصوب شده ۴۱ هکتار زمین به مرور زمان به صورت تدریجی و علی‌الحساب به شهرداری تبریز برای اجرای طرح جابجایی واگذار شود، ادامه داد: تا کنون حدود چهار هکتار از اراضی فوق تحویل شهرداری شده که در بخشی از این اراضی تاکنون ۱۷۱ واحد مسکونی توسط شهرداری و انبوه سازان احداث و به بهره برداری رسیده است .

 

وی گفت: در این راستا شهرداری تبریز به صورت همزمان با جابجایی خانوارها در صدد تملک واحدهای ساکنان محدوده است .

 

نجفیان پیشنهاد کرد پس از انجام جابجایی‌ها، اراضی این محدوده به استفاده طرح‌های تفصیلی تبریز رسیده و به رایگان در اختیار شهرداری قرار گیرد  .

گفته می‌شود حدود ۵۲۸ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی ساکن سکونتگاه‌های غیررسمی هستند که از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار نفر در تبریز زندگی می‌کنند.