مکتبی بودن ویژگی برجسته نیروهای مسلح ایران است
مکتبی بودن ویژگی برجسته نیروهای مسلح ایران است

اویاقلیق : آیت الله محسن مجتهد شبستری روز سه شنبه در آئین رژه یگان های مسلح مستقر در آذربایجان شرقی به مناسبت روز ارتش افزود: ارتش در طول سال های پس از انقلاب در مبارزه با استکبار و استعمار و دفاع از کیان میهن اسلامی، ایثار و جانفشانی های ماندگاری از خود به یادگار گذاشته […]

اویاقلیق : آیت الله محسن مجتهد شبستری روز سه شنبه در آئین رژه یگان های مسلح مستقر در آذربایجان شرقی به مناسبت روز ارتش افزود: ارتش در طول سال های پس از انقلاب در مبارزه با استکبار و استعمار و دفاع از کیان میهن اسلامی، ایثار و جانفشانی های ماندگاری از خود به یادگار گذاشته است و مردم قدردان چنین تلاش هایی هستند.
وی با بیان اینکه ارتشیان جان برکف کشور همزمان با انقلاب اسلامی به ندای الهی بنیان گذار جمهوری اسلامی لبیک گفتند، اظهار کرد: این نیروی مسلح خدمت گذار کارنامه ای درخشان در مقابله با دشمنان داخلی و خارجی دارد.
امام جمعه تبریز با اشاره به تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی در طول دوران دفاع مقدس یادآوری کرد: ارتش در این دوران افتخار آمیز دوشادوش سایر نیروهای نظامی از جمله سپاه و بسیج در دفاع از خاک کشور نقش آفرینی کرد و در عملیات های مختلف رشادت های بی نظیری از خود نشان داد.
آیت الله مجتهدشبستری، دین مداری و شهادت طلبی ناشی از مکتب قرآن، اسلام و نهضت عاشورا را امتیاز مهم ارتش جمهوری اسلامی نسبت به سایر ارتش های جهان دانست و ادامه داد: تمامی هدف و آرمان های ارتش کشور نشات گرفته از مکتب ضدظلم و ضد استکباری مولای متقیان علی (ع) است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۲۱ حمزه آذربایجان نیز در این مراسم، ۲۹ فروردین را روز حماسه آفرینی ارتش بیان کرد و گفت: این روز یادگار دوراندیشی و شرف نگری امام راحل در سال های نخستین انقلاب اسلامی است.
امیر غلامحسین ظهیرمالکی افزود: ارتش جمهوری اسلامی با تقدیم هزاران شهید در دوران ۸ سال دفاع مقدس، کارنامه درخشان و افتخار آمیزی از خود بجای گذاشت و امروز نیز با همان روحیه شهادت طلبی برای دفاع از کشور و مردم در آمادگی کامل بسر می برد.
همزمان با تبریز در مراغه، عجبشیر، سراب، مرند و جلفا نیز یگان های مختلف مستقر در این شهرستان ها مراسم رژه برگزار کردند.