خسارت ۹ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومانی سیل به باغات ملکان
خسارت ۹ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومانی سیل به باغات ملکان

اویاقلیق : محمدباقرخانی : تأسیسات آب و فاضلا،ب تاسیسات برق باغات و مزارع، چاه‌های کشاورزی، راه و ابنیه فنی بین مزارع، بندهای سنتی و دایک‌های ساحلی و … بنیز در اثر سیل خسارت دیده‌اند. وی با بیان اینکه سیل در ملکان خسارت جانی نداشت، گفت: تنها به ۲۵ روستای شهرستان خسارت مالی وارد شده است. […]

اویاقلیق : محمدباقرخانی : تأسیسات آب و فاضلا،ب تاسیسات برق باغات و مزارع، چاه‌های کشاورزی، راه و ابنیه فنی بین مزارع، بندهای سنتی و دایک‌های ساحلی و … بنیز در اثر سیل خسارت دیده‌اند.
وی با بیان اینکه سیل در ملکان خسارت جانی نداشت، گفت: تنها به ۲۵ روستای شهرستان خسارت مالی وارد شده است.
وی به مدیریت خوب دستگاه‌های دولتی ملکان و بخصوص نیروهای امدادی و خدماتی اشاره کرد و افزود: از ساعت ۱۹ روز جمعه و به دنبال طغیان و سیل، فرمانداری و سایر دستگاه‌های دولتی به موقع ورود کرده و با اقدامات پیشگیرانه خسارت به حداقل رسید.
خانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر چگونگی حمایت دولت از سیل‌زدگان، عنوان کرد: خسارات جمع بندی شده و به هیأت دولت ارسال خواهد شد.
فرماندار ملکان آمادگی قبلی نیروهای امدادی و خدمات‌رسان را در کاهش خسارات موثر دانست و افزود: تا فروکش کردن طغیان رودخانه  مردق چای، این نیروها در آماده باش کامل هستند.
وی از عملکرد دستگا‌ه‌های دولتی در سیل اخیر ملکان قدردانی کرد و اظهار کرد: در حادثه روز جمعه در شهرستان ملکان؛ شهرداری‌ها، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بخشداری‌ها، هلال احمر، جهاد کشاورزی ،امور آب، نیروی‌انتظامی، بنیاد مسکن مخصوصاً دارندگان ماشین آلات سنگین بخش خصوصی عملکرد خوبی در روز جمعه و شنبه داشتند.