«قربانیان تماشاگر» ؛ توهین به آذربایجان
«قربانیان تماشاگر» ؛ توهین به آذربایجان

به گزارش اویاقلیق، اسماعیل نجار صبح امروز در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس با مدیران استان که در استانداری آذربایجان‌شرقی به منظور بررسی حادثه سیل صورت گرفت، در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی از سیل و سقوط خودروها به داخل رودخانه و ادعای مسؤولان در اینکه مردم برای گرفتن عکس در آنجا حضور […]

به گزارش اویاقلیق، اسماعیل نجار صبح امروز در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس با مدیران استان که در استانداری آذربایجان‌شرقی به منظور بررسی حادثه سیل صورت گرفت، در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی از سیل و سقوط خودروها به داخل رودخانه و ادعای مسؤولان در اینکه مردم برای گرفتن عکس در آنجا حضور داشتند، اظهار کرد: من فیلم منتشر شده را ندیدم اما  به شخصه در آن محل حضور یافتم و بررسی‌ها نشان می‌دهد اصلاً در آنجا محل گذر و تفرجگاهی وجود نداشت که مردم در آنجا توقف کرده باشند.

وی پس از ادعای خبرنگار فارس در خصوص اینکه اصلاً خودرویی در آن محل توقف نکرده بود و مسؤولان درصدد مخفی کاری و فرافکنی هستند، گفت: نه چنین موضوعی صحت ندارد اما در ادامه و برای شفا‌ف‌سازی با انتشار فیلم لحظات قبل حادثه توسط خبرگزاری فارس روبه رو شد.

نجار بعد از تماشای فیلم‌های منتشر شده از دقایق قبل طغیان رودخانه اظهار تعجب کرد و افزود: تعداد خودروهای سقوط کرده به داخل رودخانه را هفت خودرو اعلام کرده‌اند و مدعی شدند آنها حتی به هشدارها و تذکرات اهمیت نداده و آنجا توقف کرده بودند.

رئیس سازمان بحران کشور با بیان اینکه تعداد خودروهای این فیلم زیاد است ولی اینکه  چرا هفت خودرو به داخل رودخانه سقوط کرده،تاکید کرد: باید این موضوع بررسی شود.

وی در پاسخ به ادعای خبرنگار فارس که اعلام کرد، آن خودروها بعد از سیل اول و کاهش ارتفاع آب از مسیر خود عبور می‌کردند و چندین خودرو  گرفتار سیل دوم شده‌اند و سقوط کردند، گفت: باید موضوع کاملاً شفاف‌سازی شود و البته بنده این موضوع را پیگیر می‌شوم.

رئیس سازمان بحران کشور خاطرنشان کرد: البته موقعیت برخی مناطق به گونه‌ای است که برای راحتی تردد و کاهش تصادفات راه‌های فرعی ایجاد می‌شود و حتی مسیر برخی روستاها از داخل روخانه‌ها و آب‌نماهاست و به علت عریضی رودخانه‌ها امکان ساخت پل نیست.

نجار با تاکید دوباره به اینکه واقعاً جای بسیار تعجب است که چرا باید اجازه عبور به خودروها بعد از سیل داده شود و این موضوع حتماً باید بررسی شود، افزود: این موصوعی نیست که به باد فراموشی بسپاریم و باید به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانیم پاسخگو باشیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه چرا باید بی‌توجهی و سخنان نسنجیده مسؤولان خوراک سوءاستفاده برای برخی رسانه‌ها از سیل آذربایجان مهیا کند تا جایی که به قربانیان این حادثه لقب «قربانیان تماشاگر» داده شده و این توهین به آذربایجان تلقی شود، گفت: امیدوارم هیچ‌گاه چنین اتفاقی نیافتد؛ زیرا مردم آذربایجان همواره مورد عنایت بوده و مردم شریف و سلحشوری برای کشور هستند و اجازه توهین به هیچ‌کس را نخواهیم داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به تخریب روستای «چنار» در اثر سیل تصریح کرد: همت،صفا، دیانت و همراهی مردم در یک روستا کمک بزرگی به امدادرسانان بوده که قابل ستایش است.

وی افزود: مردم «چنار» به سرعت افراد آسیب دیده را در خانه‌های خود اسکان دادند و این نمونه‌ای از صفای مردم آذربایجان است.

نجار با تاکید به اینکه اگر موضوع یا حرفی مطرح می‌شود و دل مردم به رنج می‌آید،بعضاً گواه بی‌توجهی مسؤول نیست، افزود: مسؤولان نیز بر اثر گفته‌ها، شنیده‌ها، بررسی‌ها و غیره حرفی را می‌زنند و گفته‌هایشان از روی غرض‌ورزی نیست.

وی متذکر شد: امیدواریم مسؤولان و مردم به هشدارها، اخطارها و تذکرات در مواقع حساس توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نجار  یادآور شد: مردم عزیز به این نکته هم توجه کنند وقتی سیلی در محل جاری می‌شود به معنی پایان سیل نیست بلکه امکان وقوع سیل‌های دیگر در همان محل بلافاصله بعد از سیل اول وجود دارد.

گزارش  فارس حاکی است، بیشتر مسئولان مدعی شده بودند در سیل آذرشهر خودروها سقوط کننده به رودخانه درصدد گرفتن عکس سلفی بودند.