خودکفایی بیش از ۴ هزار خانوار در سال گذشته/ پرداخت وام اشتغال به ۷۳۸ فارغ التحصیل دانشگاهی
خودکفایی بیش از ۴ هزار خانوار در سال گذشته/ پرداخت وام اشتغال به ۷۳۸ فارغ التحصیل دانشگاهی

اویاقلیق : امسال پنج هزار خانواده تحت پوشش به خودکفایی می رسند و همچنین برای یک هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش مسکن خریداری و یا احداث می‌شود تا در سه سال آینده مددجویی بدون مسکن باقی نماند. طی سال گذشته به ۷۳۸ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت کمیته امداد استان وام اشتغال […]

اویاقلیق : امسال پنج هزار خانواده تحت پوشش به خودکفایی می رسند و همچنین برای یک هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش مسکن خریداری و یا احداث می‌شود تا در سه سال آینده مددجویی بدون مسکن باقی نماند.

طی سال گذشته به ۷۳۸ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت کمیته امداد استان وام اشتغال به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش اویاقلیق به نقل از  سایت خبری کمیته امداد، محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، پنج هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد می‌شود،افزود: این نهاد در سال گذشته ۲۰ درصد از مشاغل کوچک استان را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ هزار مشاوره شغلی در سنین ۲۰ الی ۵۰ سن انجام‌شده و از بین این افراد، استعداد سنجی انجام شده است،خاطرنشان کرد: مددجویان پس از آموزش‌های شغلی وام‌های اشتغال دریافت می کنند و با نظارت‌های شغلی به سمت اشتغال و خودکفایی گام برمی دارند.

کلامی با اشاره به اینکه امسال با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی خرید اجناس خارجی برای جهیزیه و سایر نیازها درکمیته امداد ممنوع است، گفت: هدف نهایی کاهش هزینه‌های تشکیلاتی و آزاد کردن منابع مالی برای خدمت‌رسانی بهتر به مددجویان و ایجاد اشتغال برای آنان است.

وی با بیان اینکه ۶۳ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی مستمری دریافت می‌کنند، تصریح کرد: بیش از ۷۵ هزار نفر در استان هستند که از این نهاد مستمری دریافت نمی‌کنند ولی از هزینه‌های درمان و تحصیل بهره‌مند می‌شوند که در مجموع این نهاد برای ۲۰۰ هزار نفر در سطح استان خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان با تأکید بر اینکه سال گذشته چهار هزار و ۳۰۰ خانوار از چرخه حمایتی این نهاد خارج و به خودکفایی رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: امسال پنج هزار خانواده تحت پوشش به خودکفایی می رسند و همچنین برای یک هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش مسکن خریداری و یا احداث می‌شود تا در سه سال آینده مددجویی بدون مسکن باقی نماند.

کلامی با بیان اینکه اشتغال پایدار زمینه ساز توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است و سبب خروج آنها از چرخه حمایتی می شود،تاکید کرد: در سال گذشته ۲۴۷ مجری طرح اشتغال از محل اعتبارات امدادی وام ۳۰ میلیون تومانی یا بیشتر دریافت کرده اند.