امدادرسانی های نجاتگران آذربایجان شرقی به حوادث سیل و حوادث جاده‌ای
امدادرسانی های نجاتگران آذربایجان شرقی به حوادث سیل و حوادث جاده‌ای

سعید کنعانیاظهار داشت: به دنبال بارش شدید باران در آذربایجان شرقی و وقوع سیل و آبگرفتگی در پاره ای از روستاها، نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به کمک سیل زدگان  شتافته اند. وی ادامه داد: از صبح  امروز جمعه ۲۵ فروردین  بدنبال ورود سامانه بارشی به استان و بارش شدید باران در سطح استان نجاتگران […]

سعید کنعانیاظهار داشت: به دنبال بارش شدید باران در آذربایجان شرقی و وقوع سیل و آبگرفتگی در پاره ای از روستاها، نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به کمک سیل زدگان  شتافته اند.

وی ادامه داد: از صبح  امروز جمعه ۲۵ فروردین  بدنبال ورود سامانه بارشی به استان و بارش شدید باران در سطح استان نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به حالت آماده باش در آمده و ضمن پوشش حوادث جاده ای نسبت به امدادرسانی به سیل و آبگرفتگی معابر و منازل در روستاها پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان که بهمراه نجاتگران و تیم‌های امدادی در صحنه امدادرسانی حضور یافته و تعدادی از عملیات ها  را از نزدیک مدیریت و بر سایر عملیات‌های نجاتگران  از طریق سیستم ارتباطی نظارت می کرد اظهار داشت: از صبح امروز تاکنون نجاتگران جمعیت هلال احمر در سطح استان  ۱۰ مورد عملیات امدادرسانی انجام داده‌اند که از این میان پنج مورد عملیات امدادرسانی مربوط به حوادث جاده ای و پنج مورد عملیات امدادرسانی مربوط  به سیلاب و آبگرفتگی در محیط های روستایی بوده است.

کنعانی خاطرنشان کرد: نجاتگران هلال احمر آذربایجان‌شرقی در چهار شهرستان استان ،شهرستان های چار اویماق  ” روستای آرازگونی” ، بستان آباد روستای نهر، شهرستان ویژه مراغه روستای بیان لوجه  و روستای کاسین از توابع ورزقان و بیرق باسمنج  مراجعه کرده و به رفع آبگرفتگی منازل اقدام کرده‌اند و این امدادرسانی‌ها در سایر نقاط کماکان  تداوم دارد.

وی تصریح کرد: در مواقع بارندگی و سیلاب جمعیت هلال احمر  محیط های روستایی را که متولی خاصی ندارد پوشش داده ودر  شهرها به عنوان نیروی کمکی در کنار آتش نشانی و شهرداری در حد توان در خدمت حادثه دیدگان است.