گاز گرفتگی ۷۰۱ نفر در آذربایجان شرقی
گاز گرفتگی ۷۰۱ نفر در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری اویاقلیق از تبریز به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی روزبه رجایی غفوری اظهار داشت: کارشناسان این  مرکز در سال۱۳۹۵ بالغ بر ۸۰هزار  ماموریت تصادفی و غیر تصادفی اعزام شدند. وی افزود: از مجموع این ماموریت ها ۶۵هزار و ۳۸۱ مورد ماموریت غیر تصادفی و ۱۵هزار […]

به گزارش خبرگزاری اویاقلیق از تبریز به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی روزبه رجایی غفوری اظهار داشت: کارشناسان این  مرکز در سال۱۳۹۵ بالغ بر ۸۰هزار  ماموریت تصادفی و غیر تصادفی اعزام شدند.

وی افزود: از مجموع این ماموریت ها ۶۵هزار و ۳۸۱ مورد ماموریت غیر تصادفی و ۱۵هزار و ۵۶۵مورد ماموریت تصادفی بود.

رجایی ادامه داد: ۳۲هزار و ۱۱۰ بیمار غیرتصادفی و ۱۳هزار و ۹۲۶ مصدوم تصادفی توسط کارشناسان این مرکز به بیمارستان های استان منتقل شدند.

وی اظهار کرد: کارشناسان اورژانس استان  آذربایجان شرقی برای ۱۹هزار و ۹۳۲بیمار غیرتصادفی و یک هزار و ۳۰۹ مصدوم تصادفی اقدامات درمانی پیش بیمارستانی در محل حادثه انجام دادند.

رجایی گفت: در مجموع این ماموریت ها فوت در محل ۲ هزار و ۴۰۱ نفر در ماموریت های غیر تصادفی و ۲۵۳نفر در ماموریت های تصادفی توسط کارشناسان اعزامی این مرکز تایید شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی افزود: در این مدت برای ۵ هزار و ۳۱۷ بیمار قلبی، ۲ هزار و ۳۳۳ بیمار تنفسی، یک هزار و ۴۵ نفر به دلیل سکته مغزی، یک هزار و ۷۴۹ مورد به دلیل سقوط  از ارتفاع،  یک هزار و ۸۹۳نفر به علت مسمومیت غیر از منواکسید کربن و ۷۰۱ نفر به دلیل مسمومیت با مونوکسیدکربن و۲۷۳ مصدوم سوختگی خدمات فوریت های پزشکی دریافت کرده اند.

رجایی در ادامه اظهار داشت: اورژانس هوایی استان ۷۵ سورت پروازی را برای انتقال ۱۱۵مصدوم و بیمار نیازمند انتقال به مراکز درمانی تخصصی انجام داده است که عمده موارد انتقالی را مصدومان ترافیکی به خود اختصاص داده است.