ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به ۱۳ هزار مددجو توسط کمیته امداد آذربایجان شرقی
ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به ۱۳ هزار مددجو توسط کمیته امداد آذربایجان شرقی

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۳ هزار و ۸۲۶ مددجوی تحت حمایت این نهاد در زمینه پایدارسازی و توسعه طرح ها، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند. وی […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۳ هزار و ۸۲۶ مددجوی تحت حمایت این نهاد در زمینه پایدارسازی و توسعه طرح ها، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از مجموع شرکت کنندگان در دوره های فنی و حرفه ای بیش از هفت هزار نفر زن و بقیه مرد بوده اند،اظهار کرد: از این تعداد دو هزار و ۷۷۱ نفر در دوره های مهارت آموزی، هشت هزار و ۹۲۷ نفر در پایدار سازی و توسعه، یک هزار و ۸۱۷ نفر در دوره های کارآفرینی و ۳۱۱ نفر در حرفه آموزی دانش آموزی شرکت کردند.

کلامی با اشاره به اینکه خودکفایی و توانمندسازی مددجویان رویکرد اصلی کمیته امداد است،افزود: برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، حرفه‌آموزی فرزندان، کاریابی و اجرای طرح اشتغال و نظارت بر حسن اجرای طرح های اشتغال با هدف توانمندسازی و استقلال اقتصادی مددجویان انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد طرح پایدارسازی شغل‌های ایجاد شده توسط مددجویان است، اظهار کرد: طبق این طرح،حمایت‌هایی از قبیل بیمه‌های تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری، مشاوره شغلی و نظارت بر شغل به مددجویان داده می شود.

وی با اعلام اینکه ۶۴۸ نفر در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه ای و یک هزار و ۳۲۶ نفر نیز در آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شده اند،تاکید کرد: دوره های آموزشی در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، خدمات و فعالیت های صنعتی و معدنی بوده است.

کلامی آموزش فنی و حرفه ای را گامی مهم برای اشتغال و خودکفایی مددجویان عنوان کرد و گفت: نخستین گام برای توانمندی اقتصادی مددجویان اشتغال است و آموزش فنی و حرفه ای زمینه ساز اشتغال پایدار خانوارهای تحت حمایت به شمار می آید.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای نقش مهمی در مهارت آموزی مددجویان دارد،خاطرنشان کرد: مددجویان با کسب مهارت شغلی می توانند برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند.