بودجه کلان شهرداری تبریز امکان مفسده برانگیز بودن فضا را بوجود می آورد/ مردم افراد متخصص ،دلسوز و پاک دست را انتخاب کنند
بودجه کلان شهرداری تبریز امکان مفسده برانگیز بودن فضا را بوجود می آورد/ مردم افراد متخصص ،دلسوز و پاک دست را انتخاب کنند

به گزارش اویاقلیق، زهرا ساعی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شوراها نمادهای مدیریت مردم بر نظام شهر و روستاها هستند که هویت نظام مردم سالاری دینی در کشورمان می باشند. وی با بیان اینکه شهرها دو کالبد فیزیکی و روحی دارند خاطر نشان کرد:کالبد فیزیکی ساختمان ها، خیابانها هستند که باید […]

به گزارش اویاقلیق، زهرا ساعی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شوراها نمادهای مدیریت مردم بر نظام شهر و روستاها هستند که هویت نظام مردم سالاری دینی در کشورمان می باشند.

وی با بیان اینکه شهرها دو کالبد فیزیکی و روحی دارند خاطر نشان کرد:کالبد فیزیکی ساختمان ها، خیابانها هستند که باید توسعه و بهسازی این امور مورد توجه شوراها قرار بگیرد.ساماندهی نمای شهر ها و توجه به معماری ایرانی – اسلامی که متاسفانه کمتر پرداخت شده بایستی در شهرها احیا شود.

ساعی با اشاره به اینکه کلانشهر تبریز دارای هویت وفرهنگ دیرینه و بزرگ است و بایستی این فرهنگ و هویت در بافت شهری و طرح های توسعه ای نشان داده شود ادامه داد: بعد دیگر شهر ها مسایل روحی و باطن شهرهاست ، آسیب های اجتماعی مانند مهاجرت،اعتیاد، حاشیه نشینی،بیکاری و…..مشکلاتی هستند که نیازمند سیاست گذاری جدی در این پارلمان محلی است.

وی عدم مدیریت واحد شهری را یکی از مشکلات جدی در حوزه شهری دانست  و تاکید کرد:که باید شاهد مدیریت یکپارچه در شهرها باشیم و نهاد شوراهابایستی به عنوان مرجع قانون گذاری در شهرها تثبیت شوند تا برآیند کار جلب رضایت مردم باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی علاوه بر رکن قانونگذاری یک وظیفه بزرگ تر به عنوان نظارت دارد نظارت مستمر مجلس بر شوراها با ایجاد یک دبیرخانه دائمی نیاز اساسی است چرا که هرجا اهرم های نظارت قوی تر باشد نتیجه کار مطلوب خواهد بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراها در هر دوره نسبت به دوره قبل توانسته اند بهتر به وظایف خود عمل کنند و شاهد پیشرفت در عملکرد شوراها نسبت به دوره قبل تر خود بودیم.

وی ادامه داد: البته مردم هم باید با تجربه از این چهار دور گذشته و شناخت کامل از وظایف شوراها و مشکلات شهر و روستای خود افرادی را انتخاب کنند که علاوه بر تعهد و تخصص لازم به عنوان یک دلسوز واقعی پای کار بیایند و در مسایل شهری اشراف کامل داشته باشند تا در بهسازی مدیریت شهری اقدام کنند تا این نهاد کارکرد مطلوب خودش را انجام دهد.

ساعی افزود: با توجه به ظرفیت های خاص شوراها بویژه در کلانشهری مانند تبریز و بودجه کلان شهرداری امکان مفسده برانگیز بودن فضا وجود دارد و مردم بایستی حتما افراد متخصص ،دلسوز و پاک دست را برای حضور در این نهاد انتخاب کنند تا در جهت رفع مشکلات مردم حرکت کنند.

فارس