واردات ۲۰۴ میلیون دلاری سیگار در قبال صادرات ۶۰ میلیون دلاری شکلات برای آذربایجانشرقی
واردات ۲۰۴ میلیون دلاری سیگار در قبال صادرات ۶۰ میلیون دلاری شکلات برای آذربایجانشرقی

به گزارش اویاقلیق، علی‌اصغر عبا‌س‌زاده صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در ۱۲ ماهه سال گذشته یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۰ میلیون دلار از طریق مبادی گمرکی استان صادر شده است. وی افزود: صادرات کالا از مبادی گمرکی استان در مدت یاد شده […]

به گزارش اویاقلیق، علی‌اصغر عبا‌س‌زاده صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در ۱۲ ماهه سال گذشته یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۰ میلیون دلار از طریق مبادی گمرکی استان صادر شده است.

وی افزود: صادرات کالا از مبادی گمرکی استان در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی افزایش ۱۰ درصدی و از نظر ارزش بیست و پنج صدم درصد را نشان می دهد.

عباس‌زاده عمده اقلام صادراتی از طریق مبادی کمرگی استان را شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد  به ارزش ۲۸۳ میلیون دلار، میوه و پوست مرکبات به ارزش ۱۷۱ میلیون دلار، فرآورده های غلات، آرد و نشاسته به ارزش ۷۷ میلیون دلار،  ماشین آلات و وسائل مکانیکی اجزا و قطعات آنها به ارزش ۷۰ میلیون دلار و شکلات و شیرینی به ارزش ۶۰ میلیون دلار برشمرد.

وی گفت: این کالاها به بیش از۱۰۶ کشور از جمله عراق، ترکیه، گرجستان، افغانستان، ارمنستان، ایتالیا، اسپانیا، بلغارستان، پاکستان، امارات متحده عربی و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

عباس‌زاده از واردات افزون بر ۵۶۵ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۰۹ میلیون دلار از طریق مبادی گمرکی استان آذربایجان شرقی در ۱۲ ماهه سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۸ درصد و از نظر ارزش ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی عمده کالاهای وارداتی از این مبادی گمرکی استان را ماشین آلات و وسائل مکانیکی اجزا و قطعات آنها به ارزش ۲۲۴ میلیون دلار، توتون و تنباکو به ارزش ۲۰۴ میلیون دلار، چوپ و اشیا چوبی و زغال چوب به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار، کاغذ و مقوا به ارزش ۵۹ میلیون دلار، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده  از این مواد به ارزش ۵۲ میلیون دلار عنوان کرد.

عباس‌زاده گفت: این کالاها از ۶۴ کشور از جمله ترکیه، چین، آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، جمهوری کره، ارمنستان، ژاپن، لهستان، گرجستان پس از انجام تشریفات گمرکی وارد کشور شده است.

وی درآمد وصولی گمرک‌های استان در ۱۲ ماهه سال گذشته را ۷ هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( ۹۴) از افزایش ۲۳ درصدی برخوردار است.

فارس