تائید صلاحیت افراد تحت تاثیر مسائل حاشیه ای قرار نگیرد
تائید صلاحیت افراد تحت تاثیر مسائل حاشیه ای قرار نگیرد

به گزارش اویاقلیق محمدحسین فرهنگی با بیان اینکه تشکیل شوراها منجر به واگذاری اداره بخشی از امور شهرها و روستاها به مردم به وسیله اعضای شورا شد، افزود: عملکرد شوراها مهمترین تاثیر را در شکل گیری دیدگاه مردم نسبت به جایگاه این نهاد دارد و اعضا می توانند جایگاه آن را در بین مردم ارتقا […]

به گزارش اویاقلیق محمدحسین فرهنگی با بیان اینکه تشکیل شوراها منجر به واگذاری اداره بخشی از امور شهرها و روستاها به مردم به وسیله اعضای شورا شد، افزود: عملکرد شوراها مهمترین تاثیر را در شکل گیری دیدگاه مردم نسبت به جایگاه این نهاد دارد و اعضا می توانند جایگاه آن را در بین مردم ارتقا داده و یا کاهش دهند، که البته این امر در طول ۴ دوره گذشته با فراز و نشیب هایی همراه بوده است.
وی اظهار کرد: هرگاه شوراها کارایی بهتری داشتند شاهد رشد و پیشرفت مدیریت شهری و روستایی و روان تر شدن کارها بودیم، اما حاشیه های اخیر در شوراها از جمله تبریز ، علاوه بر مشکلاتی که در مدیریت شهری ایجاد کرد، به اعتماد مردم نیز لطمه وارد کرد.
فرهنگی، با اشاره به افزایش ثبت نام شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به دوره های گذشته، یادآور شد: این امر می تواند از توجه صاحب نظران و کارشناسان نسبت به جایگاه شوراها و نشان از تبیین گستره فعالیت شهرداری ها و شوراها در بین مردم ناشی شده باشد.
وی، وظیفه سنگین هیات های اجرایی و نظارت در بررسی صلاحیت افراد ثبت نام شده را مورد اشاره قرار داد و گفت: این هیات ها در بررسی تائید صلاحیت افراد وظیفه سنگین و مهمی دارند که نباید تحت تاثیر مسائل حاشیه ای قرار بگیرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه افراد توانمندی در هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات حضور دارند، باید نهایت دقت را داشته باشند و در مرحله تائید صلاحیت ها ملاک های قانونی را مبنا قرار داده و افرادی را تائید صلاحیت کنند که سلامت مالی ، اخلاقی و دغدغه خدمت به مردم و تلاش برای بهتر شدن وضعیت را دارند.
فرهنگی با اشاره به اینکه مردم امکان تحقیق تفصیلی در این موارد را ندارند و تنها بر اساس تبلیغات، انتخاب خود را انجام می دهند،اضافه کرد: بر این اساس باید هیات های اجرایی و نظارتی به وظیفه اصلی خود عمل نموده و از ورود افراد دارای مشکل، طبق قانون جلوگیری کنند.
وی گفت: در ورود افراد نا صالح، قبل از نقد انتخاب مردم، باید به هیات های اجرایی و نظارت ایراد بگیریم که چرا جلوی حضور اینگونه افراد را در انتخابات نگرفته اند و فضا را برای حضور و سوء استفاده چنین افرادی باز گذاشته اند.
فرهنگی با بیان اینکه مردم خواستار انتخاب افرادی برای شوراها هستند که بتوانند برای بهبود وضع شهر و روستاها تلاش کنند، گفت: در این انتخابات باید افرادی اثرگذار، صالح و متخصص در پارلمان شهری ورود پیدا کنند تا بتوانند در تحول و خدمات شهری اثرگذاری مطلوب را داشته و در مدیریت شهری و روستایی موفق باشند.
وی، دو معیار کارآمدی و سلامت نفس در طول دوره مسئولیت های افراد را شاخص های اصلی انتخاب اصلی مردم دانست و افزود: افراد باید دارای توانمندی در مسایل شهری و تشخیص اولویت های سیاست گذاری و تعهد لازم باشند تا بتوانند تاثیر گذاری خود را در موفقیت نهاد شورا نشان دهند.
۱۳ هزار و ۹۳۶ نفر در آذربایجان شرقی برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی نام نویسی کرده اند که از این تعداد دو هزار و ۴۲۸ نفر در حوزه شهری و یازده هزار و ۵۰۸ نفر در حوزه روستایی می باشد.
انتخابات شوراهای اسلامی در یکهزار و ۹۷۳ روستا و ۶۲ شهر آذربایجان شرقی برگزار می شود.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت برگزار می شود.

ایرنا