نباید در انتخابات رو در روی هم بایستیم
نباید در انتخابات رو در روی هم بایستیم

به گزارش اویاقلیق از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (یکشنبه) در یازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای در محل سالن اجلاس سران اظهار کرد: ما امروز باید متحدتر از همیشه باشیم و این ملت بزرگ و فهیم باید در سایه انتخابات پیش رو قدرت خود را به جهان نشان دهد و نباید […]

به گزارش اویاقلیق از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (یکشنبه) در یازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای در محل سالن اجلاس سران اظهار کرد: ما امروز باید متحدتر از همیشه باشیم و این ملت بزرگ و فهیم باید در سایه انتخابات پیش رو قدرت خود را به جهان نشان دهد و نباید رو در روی هم بایستیم، چرا که هدف ما تبلور مردم سالاری دینی است.

وی ادامه داد: ما می خواهیم جمهوریت را به منصه ظهور برسانیم و اسلامیت را ثابت کنیم. ماه رجب ماه اخلاق است و ما نباید بگذاریم در کشور ما انتخاباتی شبیه آمریکا شاهد باشیم، چرا که اینجا سرزمین اسلام،‌ پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) است. اینجا رقابت آزاد،‌ بسیار عالی و کاندیداهای مختلف به زیبایی شرکت می کنند و مشارکت حداکثری آرزوی همه ماست و طبق گفته مقام معظم رهبری مر قانون را باید شاهد باشیم.

روحانی با بیان اینکه ما در سایه ایستادگی و وحدت به موفقیت رسیدیم افزود: امروز می خواهیم در سایه قانون و اخلاق و انسجام یک انتخابات عظیم با صف هایی طولانی در برابر چشمان جهانیان نشان دهیم و یک بار دیگر اخلاق، فهم،‌ درک سیاسی و انسجام ملت ایران را در برابر جهان نمایش دهیم.

وی همچنین تاکید کرد: باید به ملت ایران بگویم ما هر کجا که با هم بودیم پیروز شدیم، شعار ما می توانیم شعار درستی است و اگر با هم باشیم و در کنار هم اختلافات را کنار بگذاریم و اگر با هم بسازیم می توانیم کشورمان را به خوبی بسازیم.

رئیس دولت یازدهم با طرح این پرسش که ما چطور توانستیم در برابر فشار و تحریم دنیا بایستیم؟ یادآور شد: ما بخاطر وحدت،‌ انسجام، ایستادگی و صبر و تحملان و اینکه جان نزدیم و عقب نشینی نکردیم و از مقام معظم رهبری تبعیت کردیم به موفقیت رسیدیم و در مساله هسته‌ای به خاطر وحدت و انسجام و حمایت مردم به پیروزی رسیدیم. امروز هم قادریم با وحدت و انسجام در منطقه،‌ جهان و داخل ایران به پیروزی های بیشتری برسیم.

وی با ابراز تاسف از بی قانونی دنیای امروز تصریح کرد: اگر راست می گفتند و استانداردهای دوگانه نداشتند و اگر همه از قوانین تبعیت می کردند، کار ما آسان‌تر بود. چطور بدون مجوز سازمان ملل و تصویب شورای امنیت و حتی بدون تصویب کنگره آمریکا رئیس جمهور آمریکا به خودش حق می‌دهد به یک کشور مستقل در منطقه حساس خاورمیانه از ناوگان دریایی خود به فرودگاه داخلی الشعیرات موشک پرتاب کند. با چه منطق و حق این کار انجام می‌شود.

رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه بیان کرد: مگر کسی در دنیا به آمریکا اختیار رهبری داده یا پلیس جهانی برگزیده یا مگر رئیس جمهور آمریکا دادستان محکمه بین المللی است. معلوم است که دنیای امروز دنیای قانون نیست و از آن بدتر کشورهایی هستند که متاسفانه از منطقه خودمان تجاوز آمریکا را تشویق می‌کنند و کف می‌زنند. باید بگوییم نوبت شما هم می‌رسد. چرا متجاوز و ظالم را تشویق و بی قانونی را تایید می‌کنید.

وی اضافه کرد: دیدید تروریست‌ها چقدر از این کار خوشحال شدند و گروهک‌های تروریستی که با چاقو سر بچه‌ها و انسان‌ها را می‌برند و انسان‌ها را زنده در قفس می‌سوزانند به خاطر جنایت آمریکا در سوریه خوشحال هستند.