کارشناس فوتبال: ضعف تراکتور زیر ساخت نامناسب و استفاده نکردن از بازیکنان بومی
کارشناس فوتبال: ضعف تراکتور زیر ساخت نامناسب و استفاده نکردن از بازیکنان بومی

اویاقلیق : تراکتورسازان با هدف کسب قهرمانی پا به مسابقات لیگ شانزدهم گذاشتند و هواداران این تیم با حضور آجرلو و قلعه نویی سودای قهرمانی در سر می پروراندند اما اتفاقاتی همچون محرومیت از نقل و انتقالات، منع استفاده از بازیکنانی همچون عالیشاه و نوراللهی و از دست دادن سروش رفیعی باعث شد که این تیم […]

اویاقلیق : تراکتورسازان با هدف کسب قهرمانی پا به مسابقات لیگ شانزدهم گذاشتند و هواداران این تیم با حضور آجرلو و قلعه نویی سودای قهرمانی در سر می پروراندند اما اتفاقاتی همچون محرومیت از نقل و انتقالات، منع استفاده از بازیکنانی همچون عالیشاه و نوراللهی و از دست دادن سروش رفیعی باعث شد که این تیم از هدف خود دور شود و اکنون برای نایب قهرمانی در لیگ برتر با استقلال رقابت کند.
میانگین سنی بالای بازیکنان تراکتورسازی باعث شده که نفرات این تیم از لحاظ جسمانی به مرور زمان تحلیل بروند و نتوانند با حریفان خود رقابت کنند.
شواهد نشان می دهد تیم هایی در لیگ برتر موفق هستند که از بازیکنان جوان استفاده می کنند. تیم های پرسپولیس، استقلال، نفت تهران، استقلال خوزستان و فولاد خوزستان با جوانان خود توانستند در لیگ برتر فوتبال بدرخشند اما جوانگرایی را در تیم تراکتورسازی مشاهده نمی کنیم.
اسماعیل حلالی کارشناس فوتبال درباره این مطلب گفت: تراکتورسازی آن قدر هم در لیگ برتر ناموفق نبوده است چرا که این تیم با حضور در فینال جام حذفی یکی از شانسهای کسب سهمیه آسیایی است.
وی در ادامه عنوان کرد: تراکتورسازی زیر ساختار مناسبی برای قهرمانی ندارد و همین موضوع باعث شده که این تیم در این چند سال در کسب قهرمانی ناکام باشد. همچنین این تیم تا زمانی که مشکلات زیر ساختی اش از جمله در اختیار داشتن زمین برطرف نشود در آن صورت هواداران این تیم نباید انتظار زیادی از این تیم برای قهرمانی داشته باشند.
حلالی درباره ناکامی قلعه نویی در بازیکن سازی در تراکتورسازی گفت: قلعه نویی مقصر این موضوع نیست چرا که مدیران این تیم درخواست قهرمانی از این مربی دارند و همین موضوع باعث شده که وی از بازیکنان کارآمد و باتجربه استفاده کند.
کارشناس فوتبال بیان کرد: استفاده نکردن از بازیکنان بومی هم یکی از نقاط ضعف تراکتورسازی است که مسئولان این تیم برای فصل بعد باید جذب بازیکنان بومی را در دستور کار خود قرار بدهند تا تراکتورسازی به جایگاه واقعی خود دست یابد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال  تراکتورسازی برای قهرمانی باید زیر ساختارهای خود را درست کند و بازیکن سازی را در اولویت برنامه های فصل بعد قرار بدهد تا به موفقیت دست یابد.