تصویب کلیات طرح پیاده‌راه خیابان جمهوری اسلامی تبریز
تصویب کلیات طرح پیاده‌راه خیابان جمهوری اسلامی تبریز

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان، با بیان اینکه وضعیت نامطلوب محدوده بازار تبریز و بی‌نظمی ترافیکی در این محدوده در شأن شهری تاریخی و فرهنگی مثل تبریز نیست، اظهار داشت: سامان‌دهی این محدوده ضروری است و بر این اساس کلیات طرح […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان، با بیان اینکه وضعیت نامطلوب محدوده بازار تبریز و بی‌نظمی ترافیکی در این محدوده در شأن شهری تاریخی و فرهنگی مثل تبریز نیست، اظهار داشت: سامان‌دهی این محدوده ضروری است و بر این اساس کلیات طرح پیاده‌راه خیابان جمهوری اسلامی حدفاصل میدان شهدا تا میدان نماز تصویب می‌شود.

وی تاکید کرد: مقدمات اجرای این طرح که برای شهر تبریز اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، باید در سال جاری فراهم و تا ابتدای سال ۹۷ بهره‌برداری از آن آغاز شود تا در بحث تبریز ۲۰۱۸، محیط مناسبی برای جذب گردشگران و رفاه و آسایش شهروندان تبریزی ایجاد شود.

جبارزاده با اشاره به فواید اجرای این طرح از نظر ترافیکی و رونق کسب‌وکار در محدوده اجرای آن، گفت: آماده‌سازی و توجیه افکار عمومی و بیان فواید و تاثیرات مثبت اجرای طرح به‌نحوی که این طرح به یک مطالبه عمومی تبدیل شود ضروری است.

وی افزود: طرح پیاده‌راه جمهوری اسلامی باید مکمل بازار تبریز بوده و با گذشته تاریخی و فرهنگی این شهر و همچنین برخی مسائل ترافیکی سازگاری داشته باشد که برای این منظور مطالعات بیشتری نیاز است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به یکصد نفری تلفات سوانح رانندگی استان در نوروز امسال، گفت: این دستاورد خوب حاصل تلاش همه دست‌اندرکاران حوزه حمل و نقل و ترافیک استان است که لازم است از طرف مردم استان از همه آنها تشکر کنم.

جبارزاده با بیان اینکه متاسفانه در گذشته به مسائل این بخش کم‌توجهی شده است، افزود: با وجود محدودیت‌های شدید مالی در دولت، امیدواریم با گشایش‌های مورد انتظار که در سال جاری صورت خواهد گرفت امکانات و تجهیزات مناسبی در اختیار نیروی انتظامی و راهداری قرار دهیم.

وی گفت: البته تاکنون نیز هیچ پروژه‌ای در استان به‌خاطر کمبود بودجه متوقف نشده و مسئولان استان با تدابیر و روش‌های مختلف پروژه‌ها را اجرا کرده‌اند که ما این روش‌ها را در سال جاری نیز به کار خواهیم گرفت.

جبارزاده با تاکید بر اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی باید جزو اولویت‌های شهرداری‌های استان باشد، گفت: شهرداری‌ها باید در کنار راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، مسائل ترافیکی و حمل‌ونقل را جزو برنامه‌های خود در سال ۹۶ قرار دهند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه بیشترین تلفات سوانح رانندگی ناشی از خطای انسانی است، گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و هنرمندان برای آموزش و فرهنگ‌سازی عمومی در این زمینه یک کار ضروری است و امیدوارم سال ۹۶ سالی باشد که با همت و مدیریت دستگاه‌های مسئول، تلفات رانندگی را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه استفاده از شیوه‌های نوین برای کنترل ترافیک را ضروری دانست و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته به میزان کافی به این موضوع توجه نشده بود و تا ابتدای سال گذشته تنها یک دوربین کنترل ترافیک جاده‌ای در استان نصب شده بود.

محمدصادق پورمهدی با بیان اینکه در سه سال گذشته تلاش کردیم در حوزه تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ترافیک اقدام کنیم، افزود: در سال گذشته ۲۸ دوربین کنترل ترافیک جاده‌ای در استان نصب شد و ۳۰ دوربین دیگر نیز در حال نصب است.

وی اظهار کرد: در سه سال گذشته ۱۶۰ کیلومتر به طول بزرگراه‌های استان اضافه شده و با وجود افزایش ۱۴ درصدی تردد خودرو در جاده‌های استان میزان تلفات جاده‌ای کاهش یافته است.

سردار محسن حسن‌خانی، فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز تاکید کرد: کاهش تلفات جاده‌ای استان در ایام نوروز مدیون تلاش و کوشش جمعی است و این استان جزو سه استان برتر در طول سه سال گذشته در این زمینه شناسایی شده است.

در این نشست گزارشی از اجرای طرح نوروزی نیروی انتظامی و همچنین عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه حمل‌نقل و ترافیک در ایام نوروز امسال ارائه شد.

همچنین گزارشی از مطالعات طرح پیاده‌راه خیابان جمهوری اسلامی تبریز به طول ۶۰۰ متر حدفاصل میدان شهدا تا میدان نماز، ارائه و در خصوص نحوه اجرا و مسائل فنی و تخصصی این طرح بحث و تبادل نظر شد.