من بهتر از شما بلدم تهمت بزنم!
من بهتر از شما بلدم تهمت بزنم!

احمدی نژاد گفت: «من برنامه‌ای برای ریاست جمهوری ندارم و از آقای بقایی به عنوان نامزد اصلح حمایت خواهم کرد.» به گزارش باشگاه خبرنگاران، اولین نشست خبری احمدی نژاد در حالی آغاز شد که اسفندیار رحیم‌مشایی و حمید بقایی وی را همراهی می‌کردند. او پس از تبریک سال نو از حمید بقایی خواست که در […]

احمدی نژاد گفت: «من برنامه‌ای برای ریاست جمهوری ندارم و از آقای بقایی به عنوان نامزد اصلح حمایت خواهم کرد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اولین نشست خبری احمدی نژاد در حالی آغاز شد که اسفندیار رحیم‌مشایی و حمید بقایی وی را همراهی می‌کردند.

او پس از تبریک سال نو از حمید بقایی خواست که در کنارش حضور یابد.
این در حالی بود که احمدی نژاد پس از حضور بقایی در کنار صندلیش، دست وی را بلند کرد.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در موضع شما پیرامون نحوه حضور در انتخابات تغییری ایجاد شده است یا خیر گفت: «پاسخ سوال شما را در پیام ویدیویی دادم و منتشر شده و در سایت‌ها موجود است و  می توانید بروید و ببینید.»

وی ادامه داد: «من برنامه‌ای برای ریاست جمهوری ندارم و از آقای بقایی به عنوان نامزد اصلح حمایت خواهم کرد.»

رئیس دولت‌های نهم و دهم در پاسخ به سوال دیگری گفت: نهادهای مختلف در جمهوری اسلامی برجام را تایید کردند، اما مشکل اطلاعاتی است که درباره سند داده شده ‏هر دو طرف درباره سند اطلاع‌رسانی درستی نکردند.

احمدی‌نژاد درخصوص تخلف ۱۲ میلیاردی ادعایی دیوان محاسبات و سایر تخلفاتی که رسانه‌ای شد نیز تصریح کرد: اینها همه ادعاهایی است که کنتور نمی‌اندازد و در هیچ مرجع قانونی رسیدگی نشد. اگر قرار باشد که هرکسی در رسانه‌ها بدون سند متهم ‌کند که شارلاتانیزم حاکم می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اتهامات وارده به دولت نهم و دهم اظهارداشت: متاسفانه دستگاه‌های رسیدگی کننده می‌گیرند و می‌برند و اتهام را رسانه‌ای می‌کنند، ولی رسیدگی و دادگاه را محرمانه می‌کنند!

احمدی نژاد با اشاره به بقایی اضافه کرد: سند می‌خواهید؟ همین آقای بقایی که کنار بنده نشسته است. هفت ماه ایشون را در زندان و ۵ ماه در انفرادی نگه داشتند و هیچ چیزی بدست نیاوردند. جلسات محاکمه را  علنی کنید‌.

‏وی بیان داشت: در حوزه سیاست خارجی با داشتن اختیارات وسیع و ادعاهای بزرگ و دادن امتیازهای بزرگ‌تر، دستاورد ملموسی وجود نداشته است.

رئیس دولت‌های نهم و دهم با بیان اینکه در سال ۹۱ که بیشترین فشارهای اقتصادی بود، افرادی که باید بازار ارز را کنترل می‌کردند خودشان ارز می‌خریدند و این موارد همگی مستند است، گفت: یک عده همینطوری تهمت می‌زنند و می گویند۱۲ میلیارد را دولت قبلی ها بردند اما کسی نیست اثبات کند.

احمدی نژاد با بیان اینکه تمام اتهمات تاریخ را به ما زدند ولی هیچ کدام از انها اثبات نشد، اظهارداشت: تمام تهمت هایی که به ما زدند به اقای بقایی هم زدند. اقای بقایی هفت و نیم ماه در زندان ماند و  پنج ماه در زندان انفرادی افتاب ندید.

وی تاکید کرد: نباید فضای سیاسی را اینطور اداره کرد و برخی جلوی منطق یک گروه کم می آورند. من با صدای بلند اعلام می‌کنم، تمام ثروت دوستانم در دولتم را با یک دهم ثروت وزاری دولت فعلی عوض نمی‌کنم. ما پاک‌ترین دولت کشور بودیم.

‏احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم رای بسیار بالایی در انتظار آقای بقایی است.

رئیس دولت‌های نهم و دهم در پاسخ به سوالی درباره تایید صلاحیت نشدن بقایی گفت: دلیلی بر تایید صلاحیت نشدن بقایی وجود ندارد و بنده همه تلاشم را خواهم کرد تا وی تایید صلاحیت شود این مسأله هم راههای گوناگون دارد و ان شالله مشکلی پیش نمی آید.
احمدی نژاد با این ادعا که بنده تنها رئیس جمهوری بودم که نه تنها به قوه قضائیه که به روزنامه‌ها هم درباره أموال خود و فرزندانم گفتم و شفاف بودم، تصریح کرد: بسیاری از تهمت‌ها را دولت فعلی می‌زند و حتی می‌گوید مقصر پول‌های بلوکه شده ما هم دولت قبل است.

رئیس دولت‌های نهم و دهم با انتقاد از اینکه بعضی رسانه‌ها مسئول فحش دادن به این و آن شده‌اند، گفت: به من می‌گفتند دیکتاتور! چه در دست من بود؟ چه قدرتِ بگیر و ببندی دست ما بود؟ من یک معلمی بودم که رئیس جمهور شدم؛ به من می‌گویند ضد علم! به ما می‌گویند دولت بی‌سوادها! بنده دکترا گرفتم و عضو هیأت علمی هستم.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما چرا لفظ خس و خاشاک را به کار بردید؟ گفت: به مردم نگفتم؛ بلکه به عده اقلیتی گفتم که آرامش کشور را به هم می‌زدند. هر چه به ما گفتند تحمل کردیم. یارانه هیچ روزنامه‌ای را قطع نکردیم. یک مسئول ارشد را به من نشان دهید که مثل بنده راحت به مغازه و زیارتگاه‌ها برود. بسیاری از اوقات محافظان من خبر ندارند کجا هستم؛ چون همیشه در میان مردمم. عصبانیت  برخی این است که مردم اتهامات ما را قبول نکردند و در دولت نهم و دهم هیچ سندی علیه مردم نوشته نشد.

وی با بیان اینکه بنده به تک تک اتهامات پاسخ می‌دهم، اضافه کرد: ۳ بیانیه داده‌ام چهارمین، پنجمین و ششمین آن هم آماده است. اگر زنده هم نبودم این توضیحات منتشر خواهد شد.

رئیس دولت‌های نهم و دهم با تاکید بر اینکه ما مخالف توهین به مردم هستیم، اما می‌گویند شما به مردم توهین کردید! بیان داشت: تبلیغات علیه یک کاندیدا جرم است. بقایی در عرصه وارد شد! خب شما هم وارد شوید.

وی ادامه داد: آیا این تفکر استبدادی نیست که می‌گویید ٨٠ میلیون نمی‌دانند و فقط ما می‌دانیم. چرا فکر می‌کنید بیشتر از ملت می‌فهمید؟ این افراد بگویند که به چه حقی دارند ما را محدود می‌کنند؛ چرا جلوی آزادی بنده و بقایی را می‌گیرید؟

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: أکثر مردم طرفدار دولت نهم و دهم هستند و می توانید این را در انتخابات ببینید. چرا اصرار دارید عده‌ای را از رای مردم حدف کنید؟ این مسئله مشکل کشور است و باید برطرف شود.

رئیس دولت‌های نهم و دهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما گفتید راه‌های گوناگونی برای تایید صلاحیت بقایی دارید. یکی از آن راه‌ها چیست؟ گفت: نمی‌توانم راه هایی که پیش بینی کردم به شما بگویم. من نباید طرح‌های آینده‌ام را بگویم. حتما راه‌هایی در دست داریم و منطقی و مستدل کارهای خود را جلو می‌بریم.

احمدی نژاد به این سوال که حضور شما در قدرت با انتقادهایی روبروست و حتی اصولگرایان هم جزو بزرگ‌ترین منتقدهای شما هستند، علت چیست؟ پاسخ داد: دلیل را باید از خود آنان پرسید. اما سال ٨۴ هم آنان از ما حمایت نکردند و دو طیف شدند که از بنده حمایت نکردند و تمام ٨ سال منتقد بنده بودند. اما بنده ذهن خوانی نمی توانم کنم که چرا منتقد هستند. هیچ کس حق ندارد دیگران را برای حضور در انتخابات نفی یا تایید کند و متوجه نمی‌شوم که چرا می‌گویند چه کسانی بیایند و چه کسانی نیایند! مشکل جناح‌های سیاسی این است که خود را بالاتر از ملت می‌دانند.

رئیس دولت‌های نهم و دهم در پاسخ به این سوال که شما بعد از إعلام کاندیداتوری بقایی گفتید از کسی حمایت نمی‌کنید. اما الان دست وی را به نشانه حمایت در دست می‌گیرید. پس آیا آن زمان دروغ گفتید؟ و آیا این تناقض گویی شما را نشان نمی‌دهد؟ خاطرنشان کرد: تنها کسی هستم که نتوانسته‌اند از صحبت‌های من تناقض بیرون بیاورید. بنده قبل از إعلام کانداتوری بقایی اطلاعیه دادم و شما الان تاریخ را عوض کردید! منظور بنده در زمان دادن اطلاعیه افراد دیگری بودند؛ اما ترجیح دادم که از بقایی حمایت کنم.

احمدی نژاد درباره توقیف روزنامه‌ها در دولت قبلی نیز گفت: من روزنامه ها را بستم؟ تمام شکایت‌های دولت از روزنامه‌ها را پس گرفتم. هیأت نظارت بر مطبوعات روزنامه شرق را بست اما من گفتم باید آزاد شود. مشی ما به مطبوعات مشخص است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید منظورتان از حمایت از مطبوعات، حمایت از شریعتمداری است؟، تصریح کرد: حسین شریعتمداری اتفاقا خیلی تندتر می زند و اتهام‌های می زند که دین و إیمان ما را زیر سوال می برد.

رئیس دولت‌های نهم و دهم در پاسخ به این سوال که اگر برای انتخابات حاضر نشوید ولی از بقایی حمایت کنید، به نوعی حضور شما در انتخابات احساس می‌شود، آیا این مسأله مغایر با توصیه مقام معظم رهبری نیست؟ اظهارداشت: مقام معظم رهبری به من توصیه کردند که در انتخابات کاندیدا نشوم نه اینکه نسبت به سرنوشت و مسایل مهم کشور بی تفاوت باشم و این معنایش این نیست که درباره مسائل سیاسی فرهنگی و اجتماعی کشور مشارکت نکنم. بالاخره هر ایرانی در انتخابات که حضور پیدا می کند تاثیر خودش را می گذارد..

وی افزود: بعضی ها می گویند توصیه مقام معظم رهبری به بنده نهی کامل است و برخی می گویند توصیه است و امر و نهی در آن نیست که البته مقام معظم رهبری هم در سخنرانی علنی خود فرمودند که “نه می گوییم بیا نه می گوییم نیا” بنابراین این یه توصیه است. توصیه به یک برادر مومن.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بقایی در جایی گفته رجل سیاسی کسی است که رفیق خود را نفروشد، اما رحیمی گفته که شما (احمدی نژاد) او را فروخته اید؟، تصریح کرد: من وی را مظلوم می‌دانم و از وی دفاع کردم و گفتم روند رسیدگی را قبول ندارم. آن ماجرایی که برای او بهانه کردند هم مربوط به زمانی بود که وی رئیس دیوان محاسبات بود. اما بعد از دولت محاکمه شد و چه ربطی به دولت و معاون اولی وی داشت؟ بنده پای همکاران خود و البته پا حق هستم.

احمدی نژاد ادامه داد: سفرهای استانی ما هم برای تبیین آرمان های امام است و ربطی به تبلیغات انتخاباتی ندارد. همان طور که در سال ٨۴ آخرین نفری بودم که ثبت نام کردم.

وی اضافه کرد: الان رئیس جمهور دارد سفر می کند آیا این سفرها انتخاباتی است؟ یک بام و دو هوا که نمی توان قضاوت کرد! به زودی به ملت درباره اقدامات دولت نهم و دهم در مقایسه با دولت های قبل و بعدش گزارشی مستند ارائه می دهم.

احمدی نژاد با بیان اینکه همه جا رکود است اما می گویند ٧٠٠ هزار شغل ایجاد کرده ایم!، خاطرنشان کرد: زیر سوال بردن آمارها یکی از بدترین اقدامات در کشور است.