فضای انتخاباتی موجب بلاتکلیفی در حوزه اقتصاد نشود
فضای انتخاباتی موجب بلاتکلیفی در حوزه اقتصاد نشود

اویاقلیق: اسماعیل جبارزاده روز چهارشنبه در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات استان با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم انتخاباتی در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود، افزود: نتیجه انتخابات هرچه باشد سیاست‌های کلی و اهداف عالی نظام در این حوزه باید با قوت ادامه یابد. وی با تاکید […]

اویاقلیق: اسماعیل جبارزاده روز چهارشنبه در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات استان با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم انتخاباتی در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود، افزود: نتیجه انتخابات هرچه باشد سیاست‌های کلی و اهداف عالی نظام در این حوزه باید با قوت ادامه یابد.
وی با تاکید بر تلاش همه مسئولان برای تحقق شعار سال، افزود: اجرای سیاست‌های کلی و اهداف عالی نظام در عرصه اقتصاد و حمایت از تولید و اشتغال در هر شرایطی باید ادامه یابد و فضای انتخابات نباید موجب بلاتکلیفی در این زمینه شود.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتخابات پیش رو همانند دوره گذشته انتخاباتی موفق، توام با صمیمت و همدلی بین هیات های نظارت و اجرایی برگزار خواهد شد.
جبارزاده گفت: وقتی هدف و راه مشترک است اختلاف برای رسیدن به هدف مشترک معنی ندارد و در انتخابات پیش رو نیز همدلی و تعامل هیات های نظارت و اجرایی آذربایجان شرقی در کشور نمونه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در ۱۵ شهرستان استان هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده ، تاکید کرد: سایر فرمانداری ها نیز هرچه سریعتر نسبت به معرفی هیات های اجرایی اقدام کنند تا نخستین استانی باشیم که هیات های اجرایی آن شکل گرفته باشد.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه موظف به امانتداری و عمل به مر قانون هستیم، گفت: مشارکت بالای ۵۰ درصد مردم در آذربایجان شرقی سابقه نداشت که در انتخابات مجلس شورای اسلامی این امر اتفاق افتاد.
وی با بیان اینکه هر رایی که داده می شود فارغ از نام، تایید نظام توسط مردم است، ادامه داد: تلاش می کنیم در انتخابات پیش رو نیز شاهد مشارکت حداکثری مردم باشیم.
جبارزاده با بیان اینکه هرچه مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد علاقمندی مردم به نظام به نمایش گذاشته می شود، تاکید کرد: هیات های نظارت و اجرایی تلاش کنند که مشارکت مردم در پای صندوق های رای را افزایش دهند.
وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی آگاه بر مسایل سیاسی هستند و تبلیغ دشمنان نظام تاثیری بر رای انان ندارد، گفت: تبلیغات دشمنان انقلاب بر علیه نظام همیشه وجود دارد و در زمان انتخابات جهت کاهش انگیزه حضور مردم در پای صندوق های رای بیشتر می شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه در استان ، گفت: با توجه به کسرت کاندیداها ضروری است هیات های اجرایی و نظارت دقت بیشتری داشته باشند تا برای جلب آرای مردم خارج از چارچوب قانون عمل نشود.
وی ادامه داد: هیات رسیدگی به تخلفات در دادگستری استان تشکیل شده و آماده هستند که با متخلفان برخورد کنند.
جبارزاده گفت: آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در آذربایجان شرقی فراهم است.
وی همچنین تاکید کرد: اعضای هیات نظارت و اجرایی امین مردم هستند تا از رای مردم به عنوان حق الناس حفاظت کنند و اگر فردی علاقمند است که در تبلیغ کاندید مورد نظر خود شرکت کند باید از سمت خود انصراف دهد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: اعضای هیات نظارت و اجرایی داور و ناظر بر انتخابات هستند و ورود در تبلیغ و دخالت در انتخابات از نظر قانونی خلاف است.
به گزارش ایرنا، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار می شود.
استان آذربایجان شرقی بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود سه میلیون و ۹۰۰هزار نفر جمعیت دارد.

ایرنا