بلیط مسجد کبود با تصویر تخت جمشید!
بلیط مسجد کبود با تصویر تخت جمشید!

اویاقلیق: باتوجه به وجود جاذبه‌های گردشگری ویژه در جای جای کشور، انتظار می‌رفت در تصاویر چاپ شده بر روی بلیط‌های ورودی اماکن گردشگری زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تنوع بیشتر و آثار تمامی استان‌ها استفاده می‌شد، با این حال  در سراسر کشور تصاویر چاپ شده بر روی بلیط ورودی موزه‌ها […]

اویاقلیق: باتوجه به وجود جاذبه‌های گردشگری ویژه در جای جای کشور، انتظار می‌رفت در تصاویر چاپ شده بر روی بلیط‌های ورودی اماکن گردشگری زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تنوع بیشتر و آثار تمامی استان‌ها استفاده می‌شد، با این حال  در سراسر کشور تصاویر چاپ شده بر روی بلیط ورودی موزه‌ها و سایت‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی به یک شکل است و تصاویری محدود از جاذبه‌های ایران همانند تخت جمشید، پاسارگاد و گاهی مسجد امام اصفهان است.
در این بین با مدنظر قراردادن «تبریز ۲۰۱۸» به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای کشور در زمینه گردشگری، انتظار می‌رفت، نورورز ۹۶ به اماکن گردشگری تبریز و آذربایجان‌شرقی عنایت ویژه‌تری می‌شد.
رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری آذربایجان‌شرقی و نیز عضو علی البدل کانون راهنمایان گردشگری ایران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بلیط‌های ورودی موزه‌های تحت حمایت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سال‌های اخیر تجدید چاپ شده‌اند، ولی تصاویر جاذبه‌های محدودی از کشور هم‌چنان بر روی آن‌ها به چشم می‌خورد، گفت: بهتر است در چاپ‌های بعدی به این موضوع توجه ویژه شود.
آیدین نظافت ضمن اشاره به اقدامات کانون راهنمایان کشور در این رابطه، خاطر نشان کرد: از طریق رئیس کانون راهنمایان کشور، این مسئله به رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور منتقل شد و امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به چاپ جاذبه‌های گردشگری کل کشور بر روی بلیط‌های ورودی موزه‌ها و سایت‌ها اقدام شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا از تنظیم نامه‌ به رئیس میراث فرهنگی کشور خبر داد و تاکید کرد: مردم ساکن استان‌های کشور، تمایل دارند که جاذبه‌های هر استان بر روی بلیط‌ها چاپ شود و ایران و زیبایی‌هایش تنها در چند نقطه محدود خلاصه نمی‌شود و هر استان پتانسیل توسعه گردشگری را در خود دارد.
محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی مجموعه‌ای بی‌نظیر از زیبایی‌های طبیعی و آثار تاریخی را در خود جای داده‌است، یاد آورشد: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ از سوی سازمان همکاری کشورهای اسلامی، ضروری است اقدامات و تمهیداتی در سطح ملی در نظر گرفته شود و آثار تاریخی و طبیعی استان برای معرفی بهتر بر روی بلیط‌ها چاپ شود.
مهدی بزاز دستفروش، مدیر امور موزه‌های آذربایجان‌شرقی در این خصوص به ایسنا گفت: بلیط اماکن گردشگری تحت نظر میراث فرهنگی، توسط سازمان میراث فرهنگی چاپ شده و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و ما نیز درآمد حاصل از فروش این بلیط‌ها را به حساب سازمان واریز می‌کنیم.
وی ادامه داد: باتوجه به اوراق بهادار بودن بلیط‌ها، این امکان وجود ندارد که ما خودمان آن‌ها را در استان چاپ کنیم.
بزاز دستفروش با اعلام اینکه تصاویر چاپ شده بر روی بلیط‌ها از سوی سازمان میراث فرهنگی مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: سال های گذشته تصویر موزه قاجار، موزه مشروطه و مسجد کبود بر روی بلیط‌های اماکن گردشگری سراسر کشور چاپ شده بود و چه بسا بر روی بلیط امکان گردشگری استان‌های دیگر نیز تصاویر اماکن گردشگری ما چاپ شده است.
وی تأکید کرد: باتوجه به رویداد تبریز ۲۰۱۸، به دنبال آن هستیم که تصویر اماکن گردشگری آذربایجان‌شرقی بر روی بلیط‌های اماکن گردشگری چاپ شود.
بر اساس این گزارش، باتوجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ از سوی سازمان همکاری کشورهای اسلامی و پتانسیل های ویژه استان برای توسعه گردشگری کشور، ضروری است جاذبه‌های گردشگری این خطه بر روی بلیط های ورودی اماکن گردشگری سراسر کشور چاپ شود.
گزارش از پریا توفیقی – ایسنا