حال دهقان فداکار خوب است و به زودی مرخص می شود
حال دهقان فداکار خوب است و به زودی مرخص می شود

به گزارش اویاقلیق،  دکتر صمد طاهری گفت: خوشبختانه حال آقای خواجوی که به دلیل ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری شده است، رو به بهبودی است. بنا بر این گزارش، دهقان فداکار از سه روز پیش به دلیل بیماری قلبی و فشار خون در بیمارستان خاتم الانبیای میانه بستری شده است. ‘ازبرعلی حاجوی’ معروف به ‘دهقان […]

به گزارش اویاقلیق،  دکتر صمد طاهری گفت: خوشبختانه حال آقای خواجوی که به دلیل ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری شده است، رو به بهبودی است.
بنا بر این گزارش، دهقان فداکار از سه روز پیش به دلیل بیماری قلبی و فشار خون در بیمارستان خاتم الانبیای میانه بستری شده است.
‘ازبرعلی حاجوی’ معروف به ‘دهقان فداکار’ از شهروندان شهرستان میانه است که به دلیل ایثار و از خودگذشتگی در متوقف کردن قطار پر از مسافر در مسیر ریزش کوه در کتاب های دبستان کشورمان معروف شد.
در آن زمان، روزنامه نگاران و تاریخ نگاران به اشتباه نام و نام خانوادگی وی را ‘ریزعلی خواجوی’ ثبت کردند.
داستان متوقف کردن قطار و نجات جان چندین مسافر سال‌هاست با عنوان ‘دهقان فداکار’ در کتاب فارسی دوره ابتدایی تدریس می شود.
وی در سن ۳۲ سالگی شب‌هنگام در حالی که در کنار ریل قطار حرکت می‌کرد، متوجه مسدود شدن مسیر قطار به علت ریزش کوه شد و در آن هنگام برای نجات قطار و مسافرانش ،کت خود را آتش زد و به سمت قطار حرکت کرد.
به گفته او پس از توقف قطار، مردم ناراضی از قطار پیاده شده و او را کتک زدند تا اینکه او آنها را متوجه خطری که در انتظار آنها بود، ساخت. پس از آنکه مسافران با چشم خود ریزش کوه را دیدند به تشکر و عذرخواهی از او روی آوردند.