اویاقلیق: بارها از انگیزه خاص و غیرقابل مفهوم و بیجای تیمهای همشهری گسترش فولاد و ماشین در مقابل تیم اول آذربایجان نالیده ایم، که آخرینش بازی فولاد با تراختور بود که باتمارض و وقت کشی آشکار گلر گسترش فولاد همراه بود. اما این گلایه ها درون خانوادگی بوده و به هیچ وجه نباید در مقابل […]

اویاقلیق: بارها از انگیزه خاص و غیرقابل مفهوم و بیجای تیمهای همشهری گسترش فولاد و ماشین در مقابل تیم اول آذربایجان نالیده ایم، که آخرینش بازی فولاد با تراختور بود که باتمارض و وقت کشی آشکار گلر گسترش فولاد همراه بود.

اما این گلایه ها درون خانوادگی بوده و به هیچ وجه نباید در مقابل موفقیت یا عدم موفقیت آنها بی تفاوت باشیم.

هر دو تیم، تیم آذربایجانی هستند و موفقیت آنها بخصوص در مقابل سایرین مایه مباهات و افتخار ماست. لاکن در همه حال تیم اول فوتبال آذربایجان «تراختور» است و لاغیر!

روز پنجشنبه گسترش فولاد، با تیم رقیب تراختور، مسابقه دارد.
کمالوند برخلاف بعضیها که خود از «غش» دیگران گله میکنند و در زمان ایجاب مصلحت شخصی، حرف خود را پس گرفته و داوران را (بنفع پرسپولیس) تبرئه میکنند، اهل «غش» بسمت سرخابی ها نیست و مطمئنا در مقابل استقلال خواهد جنگید !

بدیهی است که حضور و تشویق هواداران و در راس آن تی تی ها، بر شور و شوق تیم کمالوندخواهد افزود و بازیهای این هفته بهترین فرصت برای باز پس گیری رتبه دوم جدول برای تیم اول آذربایجان است!

اهمیت حضور هواداران در بازی گسترش فولاد آذربایجان و استقلال تهران به همینجا خاتمه نمی یابد بلکه نکته ای بسیار مهمتر از برد و باخت تیمی در بازی مزبور و نیز سایر تیمهای تبریزی با سرخابی ها، در شهر تبریز (قلب آذربایجان) وجود دارد که باید به آن توجه داشت!

موضوع به بی هوادار بودن تیمهای سرخابی در بین اهالی بومی آذربایجان مربوط است که در سالهای گذشته نیز شاهد بوده ایم که این دو تیم تهرانی با گردآوری افراد مهاجر و دوره گرد توسط دانشجویان مهمان، چند ده نفری را روانه ورزشگاه یادگار کرده اند که مصاحبه های تلویزیونی نشان داده شده، مشخص میکرد که اولا غیربومی و غیرتورک هستند و ثانیا فارس نیستند!!

سال قبل که گسترش فولاد در سهند میزبان پرسپولیس بود و همزمان تراختور در تهران یک بازی حیثیتی را در مقابل استقلال انجام میداد و همگان درخانه ها به تماشای این بازی حساس نشسته بودند و سهند را خالی گذاشته بودند، فرصت خوبی بدست آمده بود برای بدخواهان !

هواداران معلوم الحال پرسپولیس با استفاده از «غفلت» هواداران آذربایجانی تیم تبریزی، با اشغال جای تی تی ها، صحنه هائی را بعد از شکست تیم فولاد رقم زده بودند که نشان از «خودنمائی» آن غیربومیها بود!

رقص با لباسهای غیرمدنی (غیرشهری) تبریز و انتشار تصاویر آن در سایتهای مجازی با جملاتی «فاتحانه» حاصل غفلت مردم تبریز از از حضور و حمایت تیم خود بود که فرصت عرض اندام به بدخواهان آذربایجان را داده بود!

لذا با حضور در یادگار و حمایت از تیمهای دیار آذربایجان، فرصت عرض اندام به اغیار را ندهیم! و روز پنجشنبه، دست در دست هم برای پیروزی فولاد از مولا علی علیه السلام ، مــدد میخواهیم!

یا علی مدد !!

 

یادداشت از : ساوالان – اردبیل