تیمهای پایه در تبریز هیچ اهمیتی ندارند/ مدیون غلامحسین دین محمدی هستم
تیمهای پایه در تبریز هیچ اهمیتی ندارند/ مدیون غلامحسین دین محمدی هستم

اویاقلیق:  پویا اسبقی در سال ۱۳۷۴ در محله شهابات تبریز به دنیا آمد. وی از همان کودکی علاقه خاصی به ورزش فوتبال داشت و فوتبال حرفه ای خود را از نونهالی و نوجونانی شروع کرد . اسبقی در حال حاضر  بازیکن دفاع راست تیم امید گسترش فولاد تبریز است . اویاقلیق در راستای حمایت از استعدادهای جوان شهرمان، […]

اویاقلیق:  پویا اسبقی در سال ۱۳۷۴ در محله شهابات تبریز به دنیا آمد. وی از همان کودکی علاقه خاصی به ورزش فوتبال داشت و فوتبال حرفه ای خود را از نونهالی و نوجونانی شروع کرد . اسبقی در حال حاضر  بازیکن دفاع راست تیم امید گسترش فولاد تبریز است .

اویاقلیق در راستای حمایت از استعدادهای جوان شهرمان، گفتگویی با این بازیکن آینده دار ترتیب داده است که در ادامه میخوانید .

 

اویاقلیق: از چند سالگی فوتبال را شروع کردی؟

من فوتبالم را از ۹ سالگی در مدرسه فوتبال ملی پوشان آذربایجان شروع کردم و از سال ۸۸ تا سال ۹۴ در تیم های پایه شهرداری تبریز فعالیت کردم و از سال ۹۵ هم در تیم فوتبال امید گسترش فولاد بازی می کنم.
اویاقلیق: مشوق شما در زمینه فوتبال چه کسی یا کسانی بوند؟

شکل دهنده فوتبال من در رده نونهالان و نوجوانان شهرداری تبریز استاد غلامحسین دین محمدی بودند  و در ادامه با آقایان محمد علیزاده ، میرمعصوم حسینی، یونس محمد زاده ، قلی سنگفروش و استاد محمود گلشنی، غلام کریم پور و تقی تخت کیانی و مرتضی قربانپور کار کرده و آموزش دیده ام و دوباره الان در خدمت استاد غلامحسین دین محمدی هستم که طی این دوره در فوتبالم تغییر و تحول زیادی ایجاد شده است که در این مورد مدیون ایشان هستم.
اویاقلیق: بازیکن مورد علاقه ایرانی و خارجی شما کیست ؟

بازیکن مورد علاقه ایرانیم محمدایرانپوریان مدافع راست تراکتورسازان و در میان بازیکنان خارجی ، دنیل کارواخال مدافع تیم رئال مادرید مورد علاقه من هست .

اویاقلیق: تا به حال در چه تیمهایی بازی کرده ای ؟ از تیم هایی که در آنها بوده ای بگو ؟

از سال ۸۸ تا اواخر ۹۴ در پایه های شهرداری و در سال ۹۵ هم امید گسترش فولاد تبریز بازی کرده ام.

نظرم درمورد باشگاه شهرداری این هست که شهرداری تبریز باشگاه عالی با تمام امکانات هست، من تقریبا ۹سالی که در پایه های شهرداری تبربز بودم مربی های متعددی اعم از مربی خارجی داخلی، فراز کمالوند، اکبر میثاقیان و حمید درخشان و خداد عزیزی و …. به این تیم آمدند و رفتند ،  اما هیچ اهمیتی به تیم های پایه ندادند.  ۹سالی که در تیم پایه شهرداری تبریز بودم، هیچ کس به این تیم ارزش و اهمیتی قائل نشد و سال ۹۵ به تیم امید گسترش فولاد پیوستم که یک باشگاه خصوصی با تمام امکانات عالی در سطح خاورمیانه است. در این مورد از اقای بهمن خطیبی که واقعا در پایه های گسترش فولاد خیلی زحمت میکشند تشکر می کنم.
اویاقلیق: در مورد کمالوند مربی گسترش فولاد بگو  ؟

اقای کمالوند مربی جوان و با دانشی هستند ، اما اگر از استعدادها و بازیکنان جوان تیم های پایه و امید این باشگاه استفاده و حمایت کنند ، برای آینده تیم بهتر خواهد بود. برای تیم گسترش فولاد در لیگ برتر آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم  این تیم بتواند در ادامه این فصل مسابقات ، رتبه خوبی بدست آورد .
اویاقلیق: آینده خودت رو چه جوری میبینی ؟ و دوست داری در چه تیم هایی بازی کنی ؟

در مورد آینده خودم اینطور بگم که ما ۱۰سال در پایه های تیم های تبریزی بازی کردیم، ولی هیچ یک از مسئولان و مدیران باشگاه را در سر تمرین ندیدم . من خودم دوست دارم در تیم بزرگسالان تبریزی بازی کنم،  در شهر خودم ، اما متاسفانه هیچگونه حمایت نداریم و هیچ یک از باشگاهها از بازیکنان پایه استفاده نمیکنند.

تبریز استعداد های زیادی دارد ولی به بازیکنان غیر بومی بیشتر اهمیت میدهند و ثمره اش این هست که بعد  ۱۰سال تمرین و فعالیت در تیم های تبریزی ، الان بدون تیم هستم و هیچکس صاحب این همه بازیکن با استعداد نیست. الان تلاش خودم را با تمرینات زیاد انجام میدم تا انشاالله در فصل سال۹۶ جذب یکی از تیم های بزرگسالان شوم. دوستم دارم در تیم شهر خودم گسترش فولاد بازی کنم . اما در  هرکدام از تیم ها  که باشم تلاش خواهم کرد تا پیشرفت کنم.

اویاقلیق: حرفی پایانی شما ؟

تشکر می کنم  از خانوادم که چندین سال زحمت من رو متحمل شده اند و همچنین تشکر ویژه از مربی بدنسازم آقای اسماعیل پورسلمان ( باشگاه بدنسازی مولا ) دارم و تشکر می کنم از اقای غلامحسین دین محمدی که یک مربی پاک و زحمت کش هستند و جایگاه ایشون سر مربیگری در تیم های لیگ برتر هست .

از  همه ی مربی هایی که در فوتبالم زحمت کشیده اند تشکر میکنم  و آرزوی موفقیت میکنم برای دوستانم که در تیم شهرداری و گسترش فولاد چندین سال باهم بودیم.