ائتلاف های رسمی انتخاباتی آنهایی هستند که توسط احزاب سیاسی دارای پروانه فعالیت شکل بگیرد
ائتلاف های رسمی انتخاباتی آنهایی هستند که توسط احزاب سیاسی دارای پروانه فعالیت شکل بگیرد

به گزارش اویاقلیق ؛ رحیم شهرتی با بیان اینکه هرگونه تشکیل ائتلاف های انتخاباتی باید در قالب صورت جلسه رسمی و ارسال آن به هیات اجرایی صورت پذیرد، گفت: هر گونه اقدام و عمل بر خلاف این رویه، غیر قانونی بوده و فرمانداری تبریز نسبت به این موضوع با حساسیت وارد شده و با متخلفان […]

به گزارش اویاقلیق ؛ رحیم شهرتی با بیان اینکه هرگونه تشکیل ائتلاف های انتخاباتی باید در قالب صورت جلسه رسمی و ارسال آن به هیات اجرایی صورت پذیرد، گفت: هر گونه اقدام و عمل بر خلاف این رویه، غیر قانونی بوده و فرمانداری تبریز نسبت به این موضوع با حساسیت وارد شده و با متخلفان به شدت برخورد خواهد کرد.
وی افزود: آحاد مردم و به ویژه داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید توجه نمایند که ائتلاف های رسمی انتخاباتی آنهایی هستند که توسط احزاب سیاسی دارای پروانه فعالیت شکل بگیرد.
شهرتی فر ادامه داد: البته بدیهی است تشکیل چنین ائتلاف هایی تنها در موعد مقرر تبلیغات رسمی به انجام می رسد که به تائید نامزدهای تائید صلاحیت شده نیز برسد.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از افراد سودجو و فرصت طلب با مراجعه به نامزدهای شوراها با توقعات مالی و مادی، اقدام به ایجاد و راه اندازی ائتلاف های انتخاباتی غیرقانونی می کنند که هیات های اجرایی و نظارت با رصد کامل فضای انتخاباتی بدون تردید این اقدام را در بررسی صلاحیت افراد دخالت خواهند داد.
شهرتی فر با تاکید بر اینکه هرگونه فعالیت های تبلیغی در فضاهای مجاری و حقیقی ممنوع و غیر قانونی است، یادآور شد: طبق ماده ۹۰ و ۶۱ آئین نامه انتخابات مهلت قانونی برای تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه تعیین شده و هر گونه فعالیت تبلیغاتی خارج از این مهلت تخلف آشکار انتخاباتی محسوب شده و با متخلفان برخورد می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر استعلام از مراجع چهارگانه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شوراها در سطح شهرستان تبریز در حال انجام است، گفت: پس از این مرحله، هیات های اجرایی از ۱۷ تا ۲۳ فروردین جاری فرصت رسیدگی به پرونده ها را خواهد داشت.
فرماندار تبریز ادامه داد: پس از آن نظر هیات های اجرایی روز ۲۴ فروردین به هیات نظارت ارسال و این هیات نیز تا ۳۱ فروردین فرصت بررسی خواهند داشت و اول اردیبهشت ماه نظر نهائی هیات نظات به هیات اجرایی منعکس می شود.
شهرتی فر اضافه کرد: دوم اردیبهشت ماه نیز مراتب رد یا تائید صلاحیت نامزدهای ثبت نام شده به خود داوطلبان اعلام و ارسال می شود.
شهرستان تبریز با برخورداری از یک میلیون و ۷۷۳ هزار و ۳۳ نفر یکهزار و ۱۶۸ نفر داوطلب نمایندگی شوراهای اسلامی شهر و روستا دارد.
چهار شهر تبریز با ۱۳ عضو و سردرود، خسروشاه و باسمنج هر کدام پنج عضو شورا خواهند داشت.
در ۶۰ روستای شهرستان تبریز نیز انتخابات شوراها برگزار می شود که از مجموع این روستاها، تعداد ۳۱ روستا دارای شوراهای سه نفره و ۲۹ روستا نیز که بالای یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند، دارای شوراهای پنج نفره هستند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ برگزار می شود.

ایرنا