۱۳۱۱ مورد ماموریت توسط اورژانس  زنجان در نوروز انجام شده است
۱۳۱۱ مورد ماموریت توسط اورژانس  زنجان در نوروز انجام شده است

علیرضا زراعتچی در گفتگو با خبرنگار مهر تعداد کل ماموریتهای مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان از شروع طرح سلامت نوروزی  ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۹ فروردین را هزار و ۳۱۱ مورد عنوان کردو گفت: از این تعداد ۸۴۴  مورد ماموریت شهری ، ۴۱۸مورد ماموریت جاده ای و ۴۹ مورد ماموریت […]

علیرضا زراعتچی در گفتگو با خبرنگار مهر تعداد کل ماموریتهای مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان از شروع طرح سلامت نوروزی  ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۹ فروردین را هزار و ۳۱۱ مورد عنوان کردو گفت: از این تعداد ۸۴۴  مورد ماموریت شهری ، ۴۱۸مورد ماموریت جاده ای و ۴۹ مورد ماموریت بین مراکز درمانی بوده است.

وی تعداد  ماموریتهای غیر تصادفی طی این بازه زمانی را ۹۸۴ مورد اعلام کرد و گفت: بیشترین موارد ماموریتی قلبی ،تنفسی و مسمومیت بوده و تعداد ماموریتهای تصادفی هم ۳۲۰ مورد بوده است.

زراعتچی تاکید کرد: اعزام به مراکز درمانی پس از انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی مصدومین تصادفی ۳۲۰ نفر بوده و درمان در محل هم ۱۹ مورد بوده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان یاد آورشد: اورژانس استان به لحاظ رسیدن به موقع بر بالین بیمار از میانگین کشوری در سطح مطلوب‌تری قرار دارد که این مهم حاصل تلاش‌های شبانه‌روز قشر زحمت‌کش پایگاه‌های اورژانس حاصل شده و ما برنامه ریزی لازم برای تدوام این مهم را در دستور کاری خود داریم.

وی وظیفه اصلی پایگاه‌های اورژانس در سطح استان  زنجان را در سه بخش امدادرسانی در جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی و داخل شهر اعلام کرد.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان زنجان افزود: زمان حضور اورژانس در محل حادثه در جاده های اصلی در استان زنجان ۱۳ الی ۱۴ دقیقه و داخل شهرها پنج الی ۶ دقیقه است و در این زمینه نسبت به میانگین کشوری دارای وضعیت مطلوبتری هستیم.

زراعتچی یاد آورشد: با کم شدن فاصله پایگاه های اورژانس در جاده های زنجان، زمان رسیدن به محل حادثه کاهش پیدا کرده است.