پرونده فتنه ۸۸ باید باز بماند/ ناگفته‌های رئیس دستگاه قضا از پرونده بابک زنجانی
پرونده فتنه ۸۸ باید باز بماند/ ناگفته‌های رئیس دستگاه قضا از پرونده بابک زنجانی

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در دی ماه سال گذشته مسئولان عالی قضایی طبق روال همیشه جلسات هفتگی خود را برگزار کردند و آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا در این جلسات به برخی از موضوعات مهم حقوقی و قضایی در کشور اشاره کرد که در ادامه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در دی ماه سال گذشته مسئولان عالی قضایی طبق روال همیشه جلسات هفتگی خود را برگزار کردند و آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا در این جلسات به برخی از موضوعات مهم حقوقی و قضایی در کشور اشاره کرد که در ادامه به اظهارات مهم رئیس قوه قضائیه در جلسات مسئولان عالی قضایی دی ماه سال گذشته اشاره می‌شود.
پرونده فتنه ۸۸ باید باز بماند
رئیس قوه قضاییه ۶ دی ماه سال گذشته آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: ادعای ما علیه فتنه گران این است که با فتنه ۸۸ خسارات عظیمی را به کشور وارد کردند، فرصت های زیادی را از بین بردند و بالاتر و بدتر از همه اینکه با نشان دادن چراغ سبز به دشمنان موجب تشدید فشارها و تحریم ها شدند و دشمن را به دخالت در امور داخلی کشور و چشم طمع دوختن به آن تشویق و ترغیب کردند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هیچ گاه هلهله دشمنان در سال ۸۸ را فراموش نخواهیم کرد، افزود: خوشبختانه مردم بصیر ما از برخی مسئولان نیز سبقت گرفتند و با حضور آگاهانه خود در روز ۹ دی، بساط فتنه را بر چیدند.
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه برخی ایراد می گیرند که چرا همچنان به موضوع فتنه می پردازیم، اظهار کرد: پرونده فتنه هنوز هم گشوده است و باید مورد رسیدگی قرار گیرد. البته باید بدانیم فتنه های بیشتر و پیچیده تری از سوی دشمن طراحی می شود که اگر فتنه گذشته را مورد واکاوی،  تحلیل و بررسی دقیق قرار ندهیم نمی توانیم با فتنه های آینده مقابله کنیم.
رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: باید مشخص شود که چرا  برخی می خواستند با زور و خارج از چارچوب های قانون، قدرت را غصب کنند. آنها با ادعای صیانت از آرای مردم و دموکراسی، تلاش داشتند که رای مردم را پایمال و از بالای سر قانون اساسی عبور کنند. وجه فتنه گرانه آنان این بود که منویات خودکامانه خود را به عنوان صیانت از رای و نظر مردم جا می زدند.
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه فتنه ۸۸ با اعتماد دو طرفه مردم و نظام خنثی شد، تصریح کرد: امروز دشمنان با تجربه ای که در فتنه ۸۸ کسب کرده اند به دنبال وارد آوردن خدشه به اعتماد عمومی هستند که این امر بصیرت بیشتری را از سوی مردم و مسئولان می طلبد.
رئیس قوه قضاییه با یادآوری نکاتی از دوران مسئولیت خود در شورای نگهبان طی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ اظهار کرد: آن زمان بنده در شورای نگهبان حضور داشتم. به همین افرادی که مدعی تقلب بودند گفتیم ۱۰ تا ۱۵ درصد صندوق ها را به صورت تصادفی بازشماری خواهیم کرد، اگر آن چه شما مدعی آن هستید پدید آمد، همه صندوق ها را باز شماری می کنیم.
آیت الله آملی لاریجانی همچنین با اشاره به جلسه نمایندگان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸  با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: بنده در آن جلسه به عنوان نماینده شورای نگهبان حضور داشتم. برخی نمایندگان سران فتنه به صراحت گفتند قبول داریم که تقلبی در کار نبوده اما در مورد برخی ساز و کارها بحث داریم. حال ببینید که این افراد با چه شعاری کار را به فتنه کشاندند و بعد گفتند تقلبی در کار نبوده است.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم واکاوی و تحلیل فتنه ۸۸  از سوی مورخین و سیاسیون اظهار کرد: یکی از مهمترین شاخص ها در بصیرت افزایی مردم، رهنمودها و رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری بود که مسیر را با تیزبینی، فکر بلند و دور اندیشی خود برای مردم روشن کردند. امیدواریم که این بصیرت روز به روز در میان مردم و مسئولان افزایش یابد.
مشروح اظهارات رئیس قوه قضائیه را اینجا بخوانید.
ناگفته های رئیس دستگاه قضا درباره پرونده “بابک زنجانی”
رئیس قوه قضائیه ۱۳ دی ماه سال گذشته در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به قاطعیت دستگاه قضا در مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: کارهایی که قوه قضائیه در این سالها انجام داده در گذشته سابقه نداشته نداشته، مثل رسیدگی به پرونده‌های کلانی چون پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی یا پرونده بابک زنجانی که با حجم زیاد مورد رسیدگی قرار گرفته است.
مشروح اظهارات رئیس قوه قضائیه را اینجا بخوانید.

فضاسازی رسانه ای به منظور اخلال در رسیدگی قضایی جرم است 
 رئیس قوه قضاییه ۲۷ دی ماه سال گذشته با اشاره به برخی فضا سازی های رسانه ای پیرامون رسیدگی های دستگاه قضایی از جمله برجسته سازی برخی اقدامات نظیر اعتصاب غذای متهمان یا محکومان و مواردی از این دست تاکید کرد که این فضاسازی ها و فشارهای رسانه ای علاوه بر اینکه وصف مجرمانه دارد، هیچ تاثیری بر کار قوه قضاییه در رسیدگی عادلانه به دعاوی نخواهد داشت.
مشروح اظهارات رئیس قوه قضائیه را اینجا بخوانید.
آمریکا می‌خواهد ملت ما را از آرمان‌های انقلاب دور کند


رئیس قوه قضاییه ۲۰ دی ماه سال گذشته با اشاره به اظهارات اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا و توصیه او به دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب این کشور مبنی بر افزایش فشارها به ایران اظهار کرد: متاسفانه این شخص در آخرین لحظات حضور خود در کسوت وزارت امور خارجه و در زمان خداحافظی،  بار دیگر زهر خود را ریخت. گرچه به نظر می رسد که چنین اظهاراتی از ناحیه کسی که در مسیر مذاکره و برجام حضور داشته و ظاهرا برای رفع تحریم ها تلاش کرده عجیب باشد اما هیچ چیز از دشمن عجیب نیست زیرا طبیعت چنین دشمنی همین است.
رئیس دستگاه قضایی افزود: توصیه جان کری به ترامپ مبنی بر تشدید تحریم ها به منظور عقب نشینی ایران از توسعه برنامه موشکی و حمایت از جریان مقاومت در منطقه، نشان دهنده بازگشت آمریکا به نقطه اول و درس نگرفتن از تجربیاتی است که در این سالها به دست آورده است. متاسفانه آمریکایی ها از این تجربیات پند نمی ‌گیرند و تلاش دارند که ملت ایران را از اهداف و آرمان های بزرگ انقلاب دور کنند در حالی که این خیال باطلی است و ما امیدواریم که مردم و مسئولان با همدلی واتحاد و از همه مهمتر با تبعیت از فرامین و ارشادات مقام معظم رهبری، مسیرهای دشوار انقلاب را به سلامت طی کنند.
مشروح اظهارات رئیس قوه قضائیه را اینجا بخوانید.