۷۰۰۰هزار اشتغال پایدار صنعتی در آذربایجان‌غربی ایجاد شد
۷۰۰۰هزار اشتغال پایدار صنعتی در آذربایجان‌غربی ایجاد شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری با اشاره به افتتاح واحدهای بزرگ صنعتی در استان گفت: از آغاز دولت یازدهم تاکنون تعداد ۱۴ واحد صنعتی بزرگ با سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریال و اشتغالی بالغ بر دو هزار […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری با اشاره به افتتاح واحدهای بزرگ صنعتی در استان گفت: از آغاز دولت یازدهم تاکنون تعداد ۱۴ واحد صنعتی بزرگ با سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریال و اشتغالی بالغ بر دو هزار نفر راه‌اندازی شده است.

وی افزود: از جمله مهمترین این واحدها شرکت پتروشیمی مهاباد تولیدکننده پلی‌اتیلن سنگین و سبک و بوتن یک، کیمیا کلر کبودان تولیدکننده انواع اسید، سود کاستیک، کلر مایع، آب ژاول و کلروفریک، ‌ توسعه پتروشیمی ارومیه تولیدکننده اسید سولفوریک، پارس چاپ آریا تولیدکننده کیسه پلی‌اتیلن تجزیه‌پذیر و شرکت تولیدی صنعتی محورسازن چی‌چست تولیدکننده انواع تریلر و اکسل تریلر بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر شرکت نورد لوله خاورمیانه تولیدکننده لوله‌های اسپیرال، شرکت فولاد سنگین فلز ارومیه فعال در زمینه ریخته‌گری قطعات صنعتی، آلدورا چلیک درب ارومیه تولیدکننده انواع درب، لوله و پروفیل نقده تولید کننده پروفیل فولادی و شرکت سهند درب سلماس تولیدکننده انواع درب را می‌توان اشاره کرد.

وی با اشاره به صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی در استان تصریح کرد: در این باره، در سال‌های ۱۳۹۲ تا کنون، با صدور ۶۵۳ فقره پروانه بهره‌برداری، به میزان هفت هزار و ۶۹۰ نفر اشتغال پایدار صنعتی ایجاد شده است.

اسکندری به بیان میزان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان در بازه زمانی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ پرداخت و افزود: در این مدت، تعداد پروانه‌های صادره به ترتیب، ۱۳۸، ۱۶۱، ۱۸۱ و ۱۷۳ فقره بوده است.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر، تعداد اشتغال پروانه‌های صادره نیز به ترتیب دو هزار و ۱۲۵، یک هزار و ۳۲۸، دو هزار و ۹۵۷ و یک هزار و ۲۸۰ مورد بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی، میزان سرمایه‌گذاری پروانه‌های صادره در سال ۹۲ را یک هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال خواند و گفت: در سال ۹۳ این رقم افزایش یافت و به سه هزار و ۳۰۷ میلیارد ریال رسید و در سال گذشته با افزایش چشمگیر به ۱۳ هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال رسیده و امسال نیز این میزان یک هزار و ۶۶۴ میلیارد ریال شد.