دستگیری ۳ شکارچی متخلف در اردبیل
دستگیری ۳ شکارچی متخلف در اردبیل

ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل سه شکارچی متخلف را در تعطیلات نوروز دستگیر کردند.به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل ۲ شکارچی متخلف را در سد سربند دستگیر کردند. از این شکارچیان متخلف ۲ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف و ضبط شد.همچنین در یک ماموریت […]

ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل سه شکارچی متخلف را در تعطیلات نوروز دستگیر کردند.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل ۲ شکارچی متخلف را در سد سربند دستگیر کردند. 
از این شکارچیان متخلف ۲ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف و ضبط شد.
همچنین در یک ماموریت دیگر ماموران هنگام گشت و کنترل و جلوگیری از صید و شکار غیرمجاز در تالاب پته خور نمین یک شکارچی متخلف را دستگیر کردند. 
ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل در تعطیلات نوروز به صورت شبانه روزی برای جلوگیری از وقوع تخلفات زیست محیطی در مناطق تحت مدیریت استان حضور دارند. 
۱۷.۵ درصد از مساحت استان اردبیل جز مناطق شکار ممنوع است.
سه منطقه حفاظت شده در محدوده این استان واقع است، منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۹۳ هزار و ۸۰۰ هکتار در شهرستان خلخال ، منطقه حفاظت شده مغان در محدوده بیله سوار و پارس آباد مغان به مساحت ۳۵ هزار هکتار و منطقه حفاظت شده نئور به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ هکتار که بخشی از منطقه وسیع حفاظت شده لیسار استان گیلان است.
کوه سبلان از ارتفاع سه هزار و ۶۰۰ متر به بالا و غار یخگان در محدوده شهرستان خلخال نیز جزو آثار طبیعی ملی ثبت شده استان اردبیل هستند.
همچنین پنج منطقه شکار ممنوع در استان برای حفظ گونه ها از خطر انقراض مشخص شده است: منطقه شکار ممنوع شورابیل در اردبیل با ۲۰۰ هکتار مساحت، گندیمن در مشگین شهر با ۳۰ هزار هکتار، دربند مشکول در گیوی با ۲۳ هزار هکتار، انزان در مشگین شهر به مساحت ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و خروسلو در بیله سوار به مساحت ۱۶ هزار و ۶۰۰ هکتار نیز جز مناطق شکار ممنوع ثبت شد.
چند عرصه تالابی نیز در استان اردبیل شناسایی شده که از جمله می توان به دریاچه نئور، شورابیل، میل مغان، پته خور و توپراق کندی اشاره کرد.
یک هزار و ۱۶۳ گونه مهره دار در کشور داریم که حدود ۳۰ درصد از این گونه ها در استان اردبیل مشاهده شده و شامل ۴۳ گونه از پستانداران، ۲۵۷ گونه پرندگان، ۱۵ گونه ماهی بومی، ۲۹ گونه خزنده و ۶ گونه دوزیست می باشد.
از میان هشت تا ۱۰ هزار گونه گیاهی موجود در کشور نیز حدود یک هزار و ۲۰۰ گونه در استان وجود دارد که بیش از ۴۰۰ گونه گیاهی با خواص درمانی شناسایی شده اند و حدود ۹۸ گونه نیز منحصر به فرد این استان است.