توزیع میوه شب عید اردبیل ادامه دارد/بخشی از میوه‌ها وارداتی است
توزیع میوه شب عید اردبیل ادامه دارد/بخشی از میوه‌ها وارداتی است

غلامرضا میرزاحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: به مانند سال گذشته در تعطیلات نوروز امسال نیز میوه شب عید در ۱۰۸ مرکز در سطح استان توزیع شد. وی افزود: تعداد چادرهای توزیع میوه بر اساس مصوبه تنظیم بازار مشخص شده بود و در خود شهر اردبیل در ۳۲ چادر میوه شب عید توزیع […]

غلامرضا میرزاحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: به مانند سال گذشته در تعطیلات نوروز امسال نیز میوه شب عید در ۱۰۸ مرکز در سطح استان توزیع شد.

وی افزود: تعداد چادرهای توزیع میوه بر اساس مصوبه تنظیم بازار مشخص شده بود و در خود شهر اردبیل در ۳۲ چادر میوه شب عید توزیع شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان تأکید کرد: متأسفانه در مقطعی مردم برای تأمین میوه در صف ایستادند که لازم است بابت این موضوع از شهروندان اردبیلی عذرخواهی کرد.

میرزاحسینی تأکید کرد: توزیع  دو رقم میوه پرتقال با قیمت سه هزار و ۹۰۰ تومان در هر کیلو و سیب با قیمت سه هزار و ۲۰۰ تومان در هر کیلو در خود شهر اردبیل در چهار نقطه تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

وی افزود: در صورتی که امکان و شرایط آن فراهم شود، تعاون روستایی با هدف خدمت‌رسانی به شهروندان و تعادل بخشی به بازار توزیع میوه را تا پایان فرودین ماه ادامه خواهد داد.

مدیر کل تعاون روستایی استان با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز به دلیل نبود میدان میوه و تره‌بار، میوه درخواستی نوبت به نوبت ارسال می‌شود، اضافه کرد: در شهرستان‌ها توزیع میوه در چادرهای تعاون روستایی انجام می‌شود.

میرزا حسینی در پاسخ به این سؤال که چرا میوه شب عید وارداتی است و از خود استان یا استان‌های دیگر تأمین نشده است، اضافه کرد: به دلیل سرمازدگی بخشی از میوه تولید داخل کیفیت مطلوب نداشت.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از پرتقال وارداتی بوده و بخشی از جیرفت و کرمان تأمین شده  و ۶۵ درصد سیب توزیع شده از خود استان و مابقی از استان‌های مجاور تأمین شده است.

مدیر کل تعاون روستایی استان تأکید کرد: میوه به میزان کافی تهیه شده و شهروندان می‌توانند به راحتی از چادرهای توزیع میوه در ایام تعطیلات میوه مورد نیاز را خریداری کنند.