۵۰ نامزد برای هر کرسی در شورای شهر تبریز
۵۰ نامزد برای هر کرسی در شورای شهر تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید شبستری خیابانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت نام شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور از ۳۰ اسفند شروع شد و تا ۶ فروردین ادامه یافت و در عرض هفت روز در کل استان آذربایجان شرقی ۱۳ هزار و […]

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید شبستری خیابانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت نام شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور از ۳۰ اسفند شروع شد و تا ۶ فروردین ادامه یافت و در عرض هفت روز در کل استان آذربایجان شرقی ۱۳ هزار و ۹۳۶ نفر ثبت نام کردند.

وی افزود: تعداد ثبت نام کنندگان برای عضویت در شوراهای شهر استان ۲ هزار و ۴۸۲ نفر، تعداد داوطلبان شوراهای روستا ۱۱ هزار و ۵۰۸ نفر، داوطلبان مرد شورای شهر ۲۱۶۱ نفر، داوطلبان زن عضویت در شورای شهر ۲۶۷ نفر، داوطلبان مرد عضویت در شورای روستایی ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر و داوطلبان زن عضویت در شورای روستا ۱۴۴ نفر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: در بعضی از بخش‌ها تعدادی از ثبت نام‌ها ناقص اتفاق افتاده و امکان اضافه شدن چند نفر نیز به تعداد کل داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستای استان وجود دارد.

افزایش ۱۲۴۹ نفر ثبت‌نام کنندگان

شبستری خیابانی اذعان داشت: در دوره قبل انتخابات شوراهای استان تعداد ۱۲ هزار و ۶۸۷ نفر ثبت نام کرده بودند که این رقم در این دوره به به ۱۳ هزار و ۹۳۶ نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در حوزه های شهری و روستایی تعداد بانوان داوطلب در دوره قبل ۲۴۷ نفر بودند که در این دوره به ۹۰ درصد افزایش یه ۴۱۱ نفر رسیده است؛ در حوزه شهری داوطلبان زن دوره قبل ۱۴۴ نفر و در این دوره  به ۲۶۷ نفر افزایش یافته است؛ در حوزه روستا تعداد داوطلبان زن ۱۰۳ نفر بوده است که در این دوره به ۱۴۴ نفر افزایش یافته است.

این مسئول ادامه داد: از نظر تعداد داوطلبان برای کرسی های موجود در استان، در شهر ۷٫۳۵ برابر و در روستا ۱٫۷۹ برابر کرسی های موجود ثبت نامی اتفاق افتاده است.

نامزدی ۵۱٫۱۶ برابری برای ۱۳ کرسی شورای شهر تبریز

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی توضیح داد: در تبریز بالاترین ثبت نام کننده با ۶۷۲ نفر برای ۱۳ کرسی و ۵۱٫۶۱ برابر کرسی های موجود کاندیدا ثبت نام کرده اند؛ در مرند ۱۳۱ نفر ثبت نام کننده برای ۷ کرسی و ۱۸٫۷۱ برابر کرسی‌های موجود، در اهر ۱۱۴ نفر برای ۷ کرسی حدود ۱۶٫۰۴ برابر کرسی های موجود، درمراغه ۱۰۶ نفر برای ۷ کرسی و ۱۵٫۴ برابر کرسی های موجود، در سهند ۸۶ نفر برای ۷ کرسی و ۱۲٫۲۹ برابر کرسی های موجود، در هادی شهر ۵۷ نفر برای ۵ کرسی و ۱۱٫۴ برابر کرسی های موجود ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی کمترین تعداد داوطلبان را برای حوزه  لیلان و زرنق با ۹ داوطلب برای پنج کرسی و ۱٫۸ برابر کرسی های موجود عنوان کرد.

این مسئول یادآور شد: تعداد داوطلبان زیر ۳۰ سال هزار و ۱۴۵ نفر، بالای ۷۵ سال ۱۶۷ نفر است؛ بالاترین رنج سنی بین ۳۶ تا ۴۰ سال با دو هزار و ۴۷۹ نفر و داوطلبان بین ۴۱ تا ۴۵ سال دو هزار و  ۴۳۰ نفر بوده‌اند.

وی اعلام کرد: ۴۲ نفر از ثبت نام کنندگان دارای تحصیلات حوزوی، ۱۰۵ نفر در سطح دکترا، ۷۵۸ نفر فوق لیسانس، دو هزار و  ۳۶۴ نفر لیسانس   ۴۳۰ نفر فوق دیپلم،هزار و ۴۶۹ نفر دیپلم و هشت هزار و  ۷۶۸ نفر نیز زیر دیپلم هستند.

شبستری خیابانی تعداد کل کرسی‌های موجود استان را ۶ هزار و ۷۸۱ نفر عنوان کرد.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: از ۱۷ فروردین تا ۲۳ فروردین رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی شهرستان ها صورت می گیرد؛ از ۲۴ فروردین اسامی تائید و رد صلاحیت ها به هیئت های نظارت ارسال می‌شود که ظرف هفت روز صلاحیت ها را بررسی می کنند و در نهایت هیئت های نظارت شهرستان ها به هیئت های اجرایی ارسال می کنند؛ از یک اردیبهشت نظر هیئت نظارت شهرستان‌ها به هیئت‌های اجرایی می‌رود و ابلاغ نتیجه دوم اردیبهشت انجام می گیرد.

وی ادامه داد: از هفتم تا ۱۶ اردیبهشت نظر نهایی به هیئت های اجرایی ارسال می شود تا به افراد ابلاغ شود و ۱۷ اردیبشهت به خود افراد ابلاغ می شود.

این مسئول اعلام کرد: انتشار آگهی نامزدها از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت به مدت ۷ روز خواهد بود؛ از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت مهلت تبلیغات است و ۲۸ اردیبهشت ممنوعیت تبلیغات و ۲۹ اردیبهشت روز انتخابات است.