۹۰۰ اثر تاریخی در اردبیل شناسایی شده است/ثبت ۲۲۴ هزار بازدید
۹۰۰ اثر تاریخی در اردبیل شناسایی شده است/ثبت ۲۲۴ هزار بازدید

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، کریم حاجی‌زاده ظهر دوشنبه در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل یکی از قطب‌های گردشگری شمال غرب کشور بوده و جذابیت‌های گردشگری آن در بخش‌های مختلف تاریخی، طبیعی، فرهنگی و حتی دست‌ساز مشاهده می‌شود. وی افزود: سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، کریم حاجی‌زاده ظهر دوشنبه در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل یکی از قطب‌های گردشگری شمال غرب کشور بوده و جذابیت‌های گردشگری آن در بخش‌های مختلف تاریخی، طبیعی، فرهنگی و حتی دست‌ساز مشاهده می‌شود.

وی افزود: سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی به این استان سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های مختلف آن بازدید کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تأکید کرد: از ۲۶ اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فرودین ماه سال جاری ۲۲۴ هزار و ۷۹۳ بازدید از مراکز تفریحی، تاریخی و گردشگری استان به ثبت رسیده است.

حاجی‌زاده با اذعان به علاقه‌مندی گردشگران به جاذبه‌های طبیعی اضافه کرد: ۹۹ هزار و ۳۰۶ بازدید از جاذبه‌های طبیعی، ۵۱ هزار و ۳۴ بازدید از جاذبه‌های تاریخی – فرهنگی و ۷۴ هزار و ۴۵۳ بازدید از جاذبه‌های دست‌ساز صورت گرفته است.

وی افزود: بازدید از موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان ۱۱ درصد رشد دارد بطوریکه با وجود شرایط نامناسب جوی حضور گردشگران با رشد ۱۰ درصد همراه است.