ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد

فخرالدین هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: این ترمینال در هشت هزار و ۱۰۰ مترمربع در حال احداث بوده و ۸۸ درصد پیشرفت دارد. وی با اشاره به هزینه کرد ۲۲ میلیارد تومانی برای احداث این ترمینال اضافه کرد: بهره‌برداری از این ترمینال به توسعه پروازهای استان منجر خواهد شد. مدیرکل فرودگاه‌های استان […]

فخرالدین هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: این ترمینال در هشت هزار و ۱۰۰ مترمربع در حال احداث بوده و ۸۸ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به هزینه کرد ۲۲ میلیارد تومانی برای احداث این ترمینال اضافه کرد: بهره‌برداری از این ترمینال به توسعه پروازهای استان منجر خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان پروژه عمرانی دیگر را نصب سیستم کمک ناوبری بصری عنوان کرد و گفت: این سیستم چراغ‌های فلشی است که خط مرکزی باند را برای خلبان مشخص می‌کند.

هاشمی افزود: این سیستم با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و بعد از تست نهایی توسط هواپیما  در ماه‌های آینده به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین به بهره‌برداری از فرودگاه پارس‌آباد تا هفته دولت سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: این فرودگاه به زیرساخت‌های کنفرانس تصویری نیز تجهیز شده و عملیات بهسازی باند آن رو به اتمام است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان به برگزاری مناقصه بهسازی سطوح پروازی باند فرودگاه اردبیل اشاره و تصریح کرد: این طرح با ۴۵ میلیارد تومان در سال جاری اجرا می‌شود.

هاشمی با اشاره به برقرار شدن خط پروازی اردبیل- عسلویه- اردبیل اضافه کرد: پرواز به شهرهای اصفهان و شیراز نیز امکان‌سنجی شده است.